مه رضا

ساخت وبلاگ

رژسم شیرو موز

بسیاری از افراد گمان می کنند چون موز دارای کربوهیدرات است پس چاق کننده می باشد ولی ما دراین مطلب به شما می گوییم که موز سرشار از مواد مغذی و فیبر فراوان است، فیبرماده ای می باشد که در لاغری بسیار کمک کننده است زیرا احساس سیری را در شما ایجاد می کند  .گلوکزکم  موجود در موز باعث می شودکه قند خون تا سطح خوبی بالا برود .هنگامیکه گلوکز کم باشد احساس گرسنگی نیز کم تر است.در موز ماده ای به نام سروتنین وجود دارد که باعث نشاط در انسان می شود پس وقتی ما رژیم موز را می گیریم احساس بی حالی و افسرده بودن را نخواهیم داشت .این میوه ی خوش مزه دارای هضم آسانی می باشد ومعده آن را به آسانی هضم می کندو همچنین باعث لطافت و شادابی در پوست وچهره می شود .موز دارای پتاسیم ،ویتامین B ،منیزیم می باشد.این میوه بون چربی وکلسترول است واین خود بر سلامتی قلب مفید است .تقویت کننده سیستم دفاعی بدن وهمچنین استخوانها وسیستم اعصاب است.شما با گرفتن این رژیم می توانید چند کیلو از اضافه وزن خود را در طی سه روز از بین ببرید .(رژیم شیر و موز )

رژیم 3 روزه لاغری

 

رژیم سه روزه

در این رژیم شما می توانید شیر موز درست کنید ویا اینکه آنها را به صورت جدا مصرف کنید این دست خودتان می باشد می توانید چهار موز را با سه لیوان شیر به صورت شیر موز درآورید البته اگر شیر شما کم چرب باشد بهتر است و صبح یک لیوان از آن را میل کنید و به ترتیب ظهر و شب هم یک لیوان این دست خودتان است که این سه لیوان شیر و چهار عدد موز را  کی مصرف کنید با گرفتن این رژیم طی 3 روز 3 کیلو از وزن خود را از دست خواهید داد و از شر چربیها ی اضافی راحت می شوید.

 

رژیم شیرو ساقه طلایی

رژیم ساقه طلایی

در این رزیم شیر و بیسکویت ساقه طلایی وجود دارد .بیشتر ما می دانیم که شیر سرشار از مواد مغذی و غذای کاملی است و تمام موادی را که در طی روز باید به بدن رسانده شود را به بدن می رساند وهمچنین بیسکویت ساقه طلایی دارای سبوس می باشد سبوس دارای وینتامین Bاست که برای سیستم اعصاب بسیار مفید است  .شما با مصرف این دو ماده باهم می توانید کاهش وزن داشته باشید ولی این را هم در نظر داشته باشید که این رژیم ها برای چند روز مناسب می باشند چون بدن انسان به مواد دیگری هم نیاز دارد پس سعی کنید که فقط برای چند روز از این رژیم استفاده کنید و چند کیلو لاغر شوید.

شما هرروز 3 لیوان شیر و10 عدد ساقه طلایی را می توانید بخورید و تقسیم زمان بندی خوردن آن را خودتان باید انجام دهید .اگر در طول روز احساس گرسنگی شدید داشتید می توانید از پنج عدد خرما نیز استفاده کنید .با گرفتن این رژیم در طی سه روز با توجه به بدن شما نیم تا سه کیلو از وزن شما کاسته خواهد شد .خوردن آب در رژیم بلامانع است توجه کنید که خوردن اب را فراموش نکنید.

 

لاغر شدن

این رژیم مناسب افرادی است که می خواهند ده کیلوگرم از وزن خود را در طی 12 روز کم کنند.اگر مایل به این کار هستید توکل بر خدا کنید ودست به کار شوید.

مواد ممنوع در این رژیم عبارتند از:شکر وشکلات و شیرینی.شما همچنین اجازه خوردن نوشابه های گازدار،نان سفید وماکارانی را نیز ندارید.

رژیم :دو روز اول شما فقط می توانید 2 لیوان شیر به همراه یک لیوان آب گوجه فرنگی و همچنین 2 کف دست نان سبوس دار بخورید

روز سوم و چهارم :در این دو روز شما می توانید از مواد پروتیینی استفاده کنید .

صبح :صبح را با یک لیوان شیر شروع کنید.می توانید همراه شیر نصف قاشق چایخوری کره نیز استفاده کنید.همچنین مجاز به خوردن یک دوم قاشقچایخوری عسل به همراه نان سبوس دار به اندازه یک کف دست هستید.

ظهر:برای وعده ظهر مناسب است که 1 لیوان آب گوشت مصرف کنید.همراه آن شما می توانید 1 کف دست نان سبوس دار میل کنید

عصر:وعده غذایی عصر شیر است و نصف قاشق چایخوری عسل

شام:حال نوبت وعده شام است.برای شام 100 گرم گوشت پخته مهیا کنید.به جای آن 100 گرم مجاز به استفاده از 2 تخم مرغ آبپز هستتید.پنجاه گرم پنیر + یک لیوان شیر نیز می تواند مصرف کنید.

حال روز پنجم وششم"این روز ،در واقع روز سبزیجات وشیر است.

صبح:2عدد سیب و یا 2 عدد پرتقال ویک لیوان شیر

ظهر: سالاد سبزیجات بدون سس و سیب زمینی میل کنید.همچنین سوپ سبزیجات نیز مجاز است.

شام :برای شام آتده خوردن برانی اسفناج به همراه یک لیوان شیر باشید

این رژیم برای یک هفته می باشد برای هفته های بعد نیز می توانید این رژیم را ادمه دهید

 

منبع خارجی

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:31

آش در بین ایرانی ها بسیار غذای محبوبی است.بیشتر خانمهای ایرانی انواع اش را دستوراتش را پیگیری می کنند و بر سر سفره ها معولا وجود دارد.

دستور پخت این اش ها را در ادامه مطالعه کنید:

اش گوجه

اش گوجه

این آش طرفداران زیادی در همدان وتبریز دارد.برای فصل خزان این آش مناسب است.

برای پختن این آش باید دو پیمانه برنج آماده کرد.علاوه بر آن حدود 700 گرم گوجه را باید رنده کرد.در این آش به سبزی نیز نیاز هست.یک کیلوگرم جعفری و نیز یک کیلوگرم تره مورد نیاز است.به دو پیمانه لوبیا از نوع چیتی احتیاج است.همچنین یک پیمانه آبغوره کفایت می کند.یک پیمانه پیاز داغ و نیز صد گرم نعناع خشک نیز باید حتما داشته باشیم.طبق معمول انواع غذاها ادویهای نمک، فلفل و  زرد چوبه نیز   به میزان لازم مورد نیاز است.

دستور پخت این آش بسیار ساده است.برای اینکه کیفیت غذای شما بالا برود،برنج را بایدیک روز زودتر در آب قرار دهید.حال پس از آنکه برنج خوب خیس خورد آن را در قابلمه ای ریخته و با شعله ای نسبتا ملایم حرارت دهید.این کار باید تا آنجا پیش برود که برنج حالت له شدن به خود بگیرد.حالا نوبت مرحله بعدی است.پس از آنکه برنج به مرحله له شدن رسید نوبت اضافه کردن گوجه است.همزمان با گوجه باید سبزی که آماده کرده اید به آن اضافه کنید.دقت کنید که تره و جعفری باید رنده شده باشد.همچنین در این مرحله فلفل به هراه نمک و زردچوبه را به محتویات ظرف اضافه کنید.شما همزمان باید در ظرفی در دیگر لوبیا چیتی را بپزید.نکته مهم این است که آب لوبیا را دو دفعه خالی کنید و مجددا حرارت دهید تا آش شما باعث نفخ نشود.پس از آنکه لوبیا آماده شد می توانید آن را ظرف آش که در حال پخت است اضافه کنید.د این مرحله آنقدر صبر کنید تا آش به صورت کامل جا بیفتد.شما می توانید برای این آش علاوه بر لوبیا از عدس نیز استفاده کنید که اختیاری است.عده ای دوست دارند که گوشت قلقلی نیز به آش خود بیفزایند.اما آن را در آخرین مرحله اضافه کرد که خواهیم گفت.

همزمان با این مراحل باید زردچوبه وپیاز داغ را باهم تفت داد.تفت دادن که تمام شد آن را به محتویات ظرف آش می افزاییم.پس از این مرحله باید نعناع خشک را نیز داخل آش بریزیم.مرحله پایانی اضافه کردن آبغوره است.دقت کنید که گوشت قلقلی را باید پیش از آنکه آبغوره را بریزید داخل ظرف آش وارد کنید.این نکته نیز بد نیست بدانید که فلفل سیاه هم می تواند به آش شما عطر و طعم خوبی بدهد.(طرز تهیه آش گوجه )

آش گندم بدون گوشت

آش گندم از غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد.در ادامه مواد لازم برای آن و نیز طرز تهیه را مطالعه کنید.( طرز تهیه آش گندم)

پیش از هر چیز شما نیاز به اسفناج دارید.میزان اسفناج مورد نیاز 2000 گرم است.این آش نیاز به نخود ولوبیا سفید و عدس  نیز دارد.صدو بیست گرم نخود و به همان میزان 120 گرم نیز لوبیا سفید تهیه کنید.عدس نیز همان صدو بیست گرم نیاز است.پیاز را برای این غذا به تعداد 5 عدد تهیه کنید.علاوه بر این 120 گرم باقلا بخرید.گندم که اصل کار است را 250 گرم تهیه کنید.روغن هم به اندازه 200 گرم کافی است.مانند بیشتر آشها وغذاها ادویه فلفل ونمک به مقدار لازم هم داشته باشید.

برای پختن این غذا،پیاز به مقدار گفته شده را ابتدا خرد کنید.سپس پیاز را در ظرفی با روغن به خوبی تفت دهید.همچنین می توانید از زردچوبه نیز برای آناستفاده کنید.پس از آن باید حبوبات وگندم را به پیاز داغ اضافه کرده وهمراه آن آب بریزیم وبه صورت حرارت دهیم.

توجه:حتما باید گندم را و همچنین حبوبات را یک روز در آب قرار دهید.این کار باعث لعاب دار شدن می شود.

دقت کنید که مدام به آش سر بزنید وهم بزنید تا به خوبی لعاب بیندازد. در آخرین مرحله می بایست اسفناج تهیه شده را خورد کرد.دقت کنید که درشت خرد کنید.اسفناج را هم اضافه کنید.حال باید منتظر شوید تا آش خوب بپزد و جا افتاده شود.وقتی که آش آماده شد روی آن را می توانید تزیین کنید.پیاز سرخ کرده ونعناع مثل بیشتر اش ها گزینه خوبی برای تزیین است.استفاده از آرد و سرخ کردن آن با روغن روش مناسب تکمیلی برای لعابدار کردن بهتر این اش است.اما بیش از دو قاشق سوپخوری روغن استفاده نکنید.آرد و روغن را باید در انتهای مراحل و در دقایق آخر ریخت و پس از چند دقیقه اش آماده است.

سایت آشپزی

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:31

تا بحال شده از خودتان سوال بپرسید چرا در یک خانه ی سه خوابه ی حوصله سر بر زندگی کنید وقتی می توانید در جایی به شدت جذابتر زندگی کنید؟ اگر این فکر از سرتان گذشته پس با دیدن عکس های زیر به این فکر خواهید کرد که بهتر است از زندگی روزمره ی خود دست بکشم و یکی از این خانه ها درست کنم.عکس خانه های عجیب و غریب را ببینید.

 

خانه ی هابیت ها:

وقتی صاحبان این خانه می گویند که درون یک سوراخ زندگی می کنند شوخی نمی کنند. این خانه که توسط صاحبان آن در روستای والز در سوئیس ساخته شده یکی از زیبا ترین خانه هایی است که ممکن است ببینید.

خانه های زیبا

 

خانه ی نامرئی :

این خانه با تکنیک ها و کلک های نوری ساخته نشده است بلکه به طور کامل از شیشه ساخته شده! این خانه ی شیشه ای در ژاپن ساخته شده و رهگذران همه چیز خانه را می توانند ببینند.

خانه های زیبا

 

خانه ی درختی کروی :

کانادایی ها ساخت خانه ی درختی را به یک سطح بالتر ارتقا داده اند، می پرسید چگونه؟ با ساخت آن به صورت کروی!

خانه های زیبا

 

خانه ی غاری میسوری :

این خانه که در میسوری آمریکا درون یک غار ساخته شده با زیبایی خود باعث می شود که دیدتان نسبت به غار ها تغییر کند.

خانه های زیبا

 

خانه ی سنگی :

چند تاجر با دیدن این دو سنگ به فکر این افتادند که خانه ی خود را در میان آنها بنا کنند. این خانه ی سنگی در سلوریکو دو باستو در شمال پرتقال یافت می شود.

خانه های زیبا

 

خانه ی بر آب :

احتمالا با دیدن این عکس به این فکر می کنید که چه کسی حاضر است در خانه ای روی یک سنگ در وسط آب زندگی کند، احتمالاصاحب صرب این خانه که منزل خود را بر روی رودخانه ی درینا ساخته است.

خانه های زیبا

 

خانه ی صدفی :

نه اشتباه نکنید این یک خانه از داستان های پریان نیست بلکه منزل شخصی یک خانواده ی مکزیکی است که با دو فرزند خود در آن زندگی می کنند.

خانه های زیبا

 

خانه ی صخره ای بوکووینا :

اگر روزی به اروپای مرکزی سفر کردید حتما از این خانه ی صخره ای تا حدودی ترسناک دیدن کنید.

خانه های زیبا

 

خانه ی خورشیدی :

این خانه ی عجیب که در استرتسبورگ واقع شده جوری ساخته شده که در تابستان ها کمترین  گرما را جذب کند و در زمستان ها بیشترین آفتاب را.

خانه های زیبا

 

کلبه ی آسمانی :

این کلبه که در ارتفاع ۱۳۰۰۰ پایی بر بالای دره ای در سوئیس  واقع شده احتمالا مرتفع ترین کلبه در دنیاست. اگر هم فکر می کنید که چشمانتان اشتباه می کند اینطور نیست جلوی در خانه دره است.

خانه های زیبا

 

خانه ی آهنی :

رابرت برونو ۲۳ سال از زندگی خود را گذاشت تا خانه ی رویا های خود را در تگزاس بنا کند. خانه ای از ۱۱۰ تن آهن برای ساخت.

خانه های زیبا

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 283 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:31

چگونه اشتها را زیاد کنیم

اولین توصیه برای افزایش وزن این است که به پزشک مراجعه کنید.راهها و رژیم های افزایش وزن بر اساس شرایط فیزیکی هر فرد و قد و وزن متفاوت است.اما توصیه هایی کلی می توان برای اینکه چگونه چاق شویم داشت:

افزایش وزن سریع

برای افزایش وزن نباید لزوما غذاهای هیجانی مانند همبرگر و شکلات زیادو سیب زمینی سرخ کرده خورد و باید   برنامه غذایی برای چاق شدن که مناسب باشد را رعایت کنید.غداهایی که اصولا چربی و شکر زیاد به بدن شما می رسانند ممکن است به سلامتی شما آ سیب برسانند.اصل مشترک در رژیمها افزایش مصرف غذاهای پرکالری سالم و ورزش است.

برنامه غذایی برای چاق شدن:

رمز افزایش وزن  مصرف مواد با کالری بالا  و کم چرب است و باید این مواد را در برنامه غذایی خود بگنجانید. برخی از این مواد عبارتند از  دانه های روغنی ، آجیل و انواع مغزها ،  لبنیات کم چرب ، تخم مرغ و ذرت .همچنین  با مصرف سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی  ،بلغور جو دوسر به همراه شیر نیز می توانید کالری مناسبی به بدن خود برسانید.مصرف شیرینی جات و تنقلات مجاز را هم از یاد نبرید.

همبرگر ممنوع مصرف غذاهای هیجانی و چرب ممنوع

چگونه در یک هفته چاق شویم

چگونه تا عید 10 کیلو چاق شویم

1-برای این کار باید وعده های غذایی خود را از 3 وعده در روز به 6 وعده افزایش دهید.از خوردن هله و هوله اجتناب کنید.

2-میزان مصرف کالری روزانه خود را باید بدانید.و هر روز 500 کالری به آن میزان بیفزایید.سعی کنید غذاهای پرکالری بیشتری بخورید.

3-پروتئین و کربوهیدرات زیادی مصرف کنید.آجیل و غلات با سس فراوان، نان تست به همراه مربا و مصرف پاستا با سس خامه ای را فرامش نکنید.

4-ورزش سنگین و سریع هر روز  انجام دهید و یا حداقل  در روز 45 دقیقه پیاده روی سریع در برنامه خود بگنجانید.این کار پاسخ سوال چگونه اشتها را زیاد کنیم است.

5- نوشیدنی‌های ناسلم مانند نوشابه ها را حذف و نوشیدنی هایی مانند آبمیوه طبیعی و شیر مصرف کنید.

6-از موادی مانند  مانند ماست کم چرب،کره ی بادام،آجیل وکره ی بادام زمینی و انواع مغزها  استفاده کنید و حتی می توانید با مخلوط کردن آنها غذایی ساده اما پر کالری درست کنید.

5-پس از صرف غذا  دسرهای با کالری بالا مصرف کنید. دسرهایی مانند میلک شیک ، شیرینی پای سیب،انواع  بستنی  می تواند مناسب باشد. همچنین می توانید پودر پروتیین مصرف کنید.مصرف تنقلات سالم در بین وعده های غذای خود را فراموش نکنید.

پیاده روی کنید پیاده روی

چگونه صورتمان را چاق کنیم

بسیاری از افراد بویژه خانم ها دغدغه این را دارند که صورتی متناسب داشته باشند.از این رو آنهایی که صورتی لاغر دارند به دنبال پیدا کردن راهایی برای چاق کردن صورت خود هستند.برای این کار برخی به دنبال تزریق ژل و چربی هستند که راه مناسبی نیست.

چاقی صورت چگونه صورت خود را چاق کنیم

چگونه صورتی چاق داشته باشیم

1-استفاده از خیار رنده شدخ به عنوان ماسک برای آبرسانی بر روی صورت به صورت موضعی.این کار را سه بار در هفته و هر مرتبه 20 دقیقه انجام دهید.همچنین خوردن خیار نیز توصیه میشود.

2-در طول روز آب کافی مصرف کنید تا آب میان بافتی سلولهایتان افزایش یابد.این موضوع به پر شدن صورت کمک می کند.

3-مصرف سبزیجات را برای آبرسانی فراموش نکنید.هویج میوه ای کم کالری است که بسار مناسب است.از خوردن فست فودها به دلیل خشک کردن بافتها خودداری کنید.

4-شیره خرما و شیره انجیر و سیب بخورید.درست کردن ماسک صورت با سیب نیز مناسب است.

5-استفاده از عسلنیز بسیار مفید است.. استفاده به صورت موضعی رطوبت را برای پوست جذب و حفظ می نماید.با استفاده از عسل اورگانیک و روزانه حدود 1 قاشق چایخوری معادل 15 میلی گرم به چاق شدن پوست خود کمک کنید.

6- استفاده از 4 مغز بادام، فندق وپسته و خرما نیز روشی دیگر است. چهار عدد از هر مغز را همراه دو عدد خرما را مخلوط کنید.و به صورت خمیر نرم درآورید و این خمیر را به تکه هایی با اندازه کوچک تبدیل کنید و در طول روز بخورید.از شیره خرما نیز می توانید استفاده کنید به جای خرما.این روش در کمتر از 1 ماه جواب می دهد.

7-طب سوزنی نیز روشی دیگر است که باید با مراجعه به پزشک آن را به کار ببرید.

منبع:

http://www.wikihow.com/Gain-Weight-Quickly

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:18

جوش صورت می تواند علل مختلفی داشته باشد و شما باید علت آن را بفهمید. گاهی علل جوش زدن از درون بدن انسان نشات می گیرد گاهی جوش زدن به علت اختلال در هورمونها و گاهی نیز به علت چرب بودن پوست و نگهداری نکردن مناسب،ولوازم آرایشی نامناسب می باشد.شما باید مصرف غذاهای چرب را کم کنید در عوض آن از میوه و سبزیجات استفاده کنید و از دستکاری وترکاندن جوشها نیز خودداری کنید.

ماسک برای جوش سر سیاه

ماسک برای رفع جای جوش

اگر به ناگهان جوشی چرکی وزشت در صورتتان درآمد در حالی که شما به یک مهمانی ویا یک ملاقات دعوت هستید می توانید با راههایی که ما در زیر به شما آموزش می دهیم از شر آنها راحت شوید.این نکته را مورد توجه داشته باشید که اگر پوستتان خشک است کمی محتاط تر عمل کنید زیرا این راهکارها باعث خشکی پوست می شود.

مرحله اول :هر شب صورتتان را با یک شوینده مناسب ویا اسکراپ بشویید تا سلولهای مرده پوست از بین برود و در عوض پوست تازه جایگزین آن شود .

مرحله دوم:شما احتیاج به دو قاشق غذاخوری سرکه سیب دارید که باید آن را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید سپس مقداری پنبه بردارید و به مواد آغشته کنید و به جوشها بمالید چون سرکه حالت اسیدی و میکروب کشی دارد مانند یک آنتی بیوتیک عمل می کند و جوشها را از بین می برد.( ماسک صورت برای جوش )

درمان جوش صورت فوری

مرحله سوم :شما می توانید با تجویز پزشک از کرمهای ضد آکنه که حاوی بنزوئیل پروکساید می باشد استفاده کنید تا جوشها را خشک کرده واز بین ببرد.

ماسک عسل برای جوش صورت

درمان جای جوش صورت

شما برای تهیه ماسک عسل احتیاج به یک عسل طبیعی دارید زیرا عسل خاصیت میکروب کشی و همچنین آبرسان به پوست می باشد و همچنین خاصیت آنتی اکسیدان وجوان کنندگی دارد و چسبندگی موجود در آن باعث می شود که سلولهای پیر و فرسوده از پوست جدا شودبرای این کار مقدارلازم از عسل طبیعی را بر روی پوستتان بمالید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید .

ماسک جوش شیرین

 

درمان جوش زیر پوستی

1-جوش شیرین یک ماده ای است که می توان از آن برای شادابی پوست به عنوان ماسک استفاده کرد همچنین این ماده برای درمان جوش مناسب می باشد .شما برای تهیه این ماسک احتیاج به مقداری جوش شیزین و آب دارید که باید آنها را با هم مخلوط کرده وروی پوست خود بمالید و پس از مدت 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید .

2-مادر این جا دو ماده معجزه آسا را به شما معرفی می کنیم که این دو ماده برای پوست وزیبایی مناسب می باشد این دو ماده جوش شیرین و لیمو ترش هستند که طبیعی هستند وبرای از بین بردن جوش هایتان می توانید از آن استفاده کنید .شما باید این دو ماده یعنی جوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و به روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه صبر کردن  آن را بشویید.( ماسک صورت برای جوش )

درمان جوش صورت بعد از اصلاح

3-ماست از موادی است که خیلی املاح وویتامین ها در آن وجود دارد شما می توانید این ماده مغذی را با جوش شیرین مخلوط کتنید و برروی پوستتان بمالید مدت زمان انتظار 15 دقیقه می باشد بعد از آن صورتتان را بآب ولرم بشویید .

جوش صورت نشانه چیست

ماسک برای شفافیت پوست

در اینجا ماسکهایی آموزش داده خواهد شد که به راحتی می توانید آنها را در خانه تهیه نموده و پوستتان را شفاف و زیبا نمایید قابل ذکر می باشد که این مواد خاصیتهای فراوان آنتی اکسیدانی دارند .

اولین ماسکی که آموزش داده می شود ماسک بادام می باشد :این ماسک معجزه ای برای پوست است شما 3تا4 بادام را در شیر خیس کنید و بگذارید 12 ساعت بماند و شب هنگام خواب آن را به پوستتان بمالید و سپس بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند این کار به مدت 2هفته ودوباردرهفته برای پوستهای خشک استفاده شود و برای پوست های چرب هر روز هم می توانید این کار را انجام دهید  اثر معجزه آسای آن را خواهید دید.

درمان جوش صورت با عسل

دومین ماسک شفاف کننده ی پوست ماسک آب لیموی تازه وخیار است برای تهیه این ماسک شما احتیاج به یک قاشق آبلیموی تازه و یک قاشق آب خیار و یک قاشق زردچوبه دارید .شما باید تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید و آن را بر روی پوستتان بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس با آب سر بشویید .این ماسک فوق العاده پوستتان را شفاف ونرم می کند.

سومین ماسک شفاف کننده ی پوست ماسک جو دوسر می باشد .شما برای تهیه این ماسک احتیاج به 2قاشق غذاخوری جو دوسر و همچنین یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و 2قاشق غذا خوری ماست هستید .حالا برای تهیه این ماسک همه مواد را با هم مخلوط کنید و ان را به مدت زمان 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید وسپس با آب ولرم بشویید .لازم به ذکر است که این ماسک تمام سلولهای پیر شما را از بین برده و پوستی جوان و شاداب را به شما هدیه می دهد.

علت جوش صورت

​​

​​

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 237 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:18

ساخت استیکر تلگرام اندروید

ساخت استیکر در تلگرام

 

تلگرام نرم افزارجدیدی است که امروزه توانسته محبوبیت خوبی در بین کاربران پیدا کند و به زودی توانست جای شبکه های اجتماعی دیگر مانند واتس اپ و وایبرو ... را بگیرد.

باید بگوییم تلگرام سرعت بالایی دارد و همین سرعت بالای زیاد آن موجب شده که روز به روز به کاربران اضافه شود.

تلگرام مزایایی نسبت به نرم افزارهای اجتماعی دیگر دارد مانند ساخت کانال ، سرعت بالا و ...  که از جمله قابلیت های آن میتوان به استیکرهای آن و همچنین ساخت استیکرهای شخصی اشاره کرد.

در این مطلب به چگونگی ساخت استیکرشخصی در تلگرام میپردازیم :( چگونه استیکر تلگرام بسازیم )

ساخت استیکر شخصی تلگرام

در اینجا ابتدا توجه شما را به این نکته جلب مینمایم که رعایت آن الزامی است و آن اینست که تلگرام شما حتما باید آپدیت شده باشد.(بهتر است از نسخه 2.9.1 تلگرام استفاده شود.)

لازمه آپلود استیکرهایتان در نظر گرفتن این مراحل است که در ادامه به ان اشاره میکنیم :

قدم اول ) ابتدا شما با استفاده از برنامه فتوشاپ فرمت عکسهایتان را png کرده و به این نکته توجه فرمایید که عکسهایتان بدون حاشیه باشند.

قدم دوم ) اقدامی که شما در مرحله دوم انجام میدهید این است که ابعاد تصاویر ارسالی خود را به 512 در 512 پیکسل تغییر دهید

قدم سوم ) در سومین مرحله شما به سراغ حجم عکس های خود رفته و آن را تغییر میدهید حجم تصاویر شما نباید بیشتر از 350 کیلوبایت باشد.

اگر این شرایط را رعایت کنید حال شما میتوانید به ارسال و ثبت تصویرتان در تلگرام اقدام کنید.

با مقدمه ای که گفته شد،حال روش  پیشنهادی ما برای شما را مطالعه کنید.

ما برای آسانتر کردن کار شما راهکاری را ارائه میدهیم که آن هم استفاده از ربات cliipy است

برای استفاده از این ربات عکس شما باید این مشخصات را داشته باشد.

  1. فرمت png
  2. در اینجا انتخاب عکس های شما باید به گونه ای باشد که بدون حاشیه باشد و یا حاشیه تک رنگ داشته باشد.

در این مرحله وقتی شما عکس خود را ارسال متوجه میشوید که عکس شما با فرمت webp و بدون حاشیه به شما باز گردانده میشود

حال شما برای اینکه تصاویر خود را ارسال نمایید بهتر است که به نکات زیر توجه داشته باشید

 * اولین نکته ای که توجه شما را به آن جلب مینمایم این است که شما در صفحه اصلی تلگرام خود نام این ربات را سرچ کرده و به صفحه مکالمه میروید و راه دیگر این است که با استفاده از مرورگر   https://telegram.me/clippy به صفحه مکالمه راهنمایی میشوید

     ا کنون به آخرین مرحله توجه فرمایید تا برای ساخت استیکرتان مشکلی ایجاد نشود و آن انجام این کار است که عکسهایتان را با فشردن گزینه گیره انتخاب نمایید و به صورت فایل برای ربات ارسال فرمایید.

پس از اتمام مراحل یاد شده ربات از عکسی که شما برای ان ارسال نمودید استیکر مورد نظر را به شما تحویل میدهد و این کار پس از گذشت چند ثانیه انجام میگیرد

فقط اینجا یک نکته ناگفته باقی میماند که توجه شما را به آن جلب مینمایم و آن اینست که اگر از روش ربات استفاده میفرمایید به این نکته توجه داشته باشید در هربار استفاده عکس را باید انتخاب و به ربات ارسال نمایید زیرا استیکر ساخته شده شما save نمیشود

تنها با انجام این روش ساده که چند دقیقه ای وقت شما را میگیرد شما میتوانید از تلگرام لذت برده و استیکرهای خود را برای دوستانتان فروارد کنید

 

پس از آموزشهای داده  شده حال این مطلب را برای علاقه مندانی که به دنبال روشهایی هستند که آسان و سریع پکیجی از استیکر بسازند ارائه میدهیم.

برای انجام این کار مجددا ما به شما رباتی معرفی میکنیم که انجام اینکار را برای شما آسان کند که آن ربات ( stickers ) است که دستور (newstickerpack/ )را برای ربات ارسال مینمایید.

قدم بعدی اینست که شما یک اسم برای پکیج خود انتخاب میکنید

این ربات در مرحله سوم به شما پیامی ارسال میکند که طی آن پیام مشخص میشود که از شما میخواهد که استیکر مورد نظر خود را ارسال نمایید

در این مرحله یعنی در مرحله چهارم شما عکس خود را به ربابت ارسال میکنید که باید به این نکته در حین ارسال عکس توجه داشته باشید که عکس شما با فرمت png  و ابعاد 512 ددر 512 باشد .

مانند عکس زیر:

ربات ساخت استیکر تلگرام

 

به همین منوال شما تمام استیکر هایتان ارسال مینمایید.

حال به مرحله پنجم میرسیم که در این اینجا شما این دستور را به ربات ارسال میکنید ( /publish ) تا بتوانید به آخرین مرحله وارد شوید

مانند عکس زیر:

ساخت استیکر تلگرام اندروید

 

اکنون به آخرین مرحله میرسیم که در این مرحله  کاری که شما انجام میدهید این است که مجددا نام پکیج را به ربات ارسال نمایید زمانی که اینکار انجام شد ربات یک لینک برای شما ارسال میکند به این شکل (https://telegram.me/addstickers/YOURPACK )

اکنون مراحل به پایان رسیده و شما میتوانید از پکیج استیکرتون استفاده کنید.

 

( امیدوارم از آموزش های ارائه شده درباره ساخت استیکر تلگرام لذت برده باشید)

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:45

اتوبوس‌های برقی از چین تا گوتنبرگ به عنوان بخش بزرگی از حمل‌ونقل انبوه در حال شکل‌گیری هستند و اکنون واشنگتن شاهد رونمایی از اتوبوس خودران جدیدی است که از نیروی ابررایانه شرکت آی‌بی‌ام برای صحبت با مسافران بهره خواهد برد.

به گزارش گیزمگ، اتوبوس 12 نفره بدون راننده اولی (Olli) توسط شرکت لوکال موتورز و بیشتر توسط چاپ سه‌بعدی تولید شده است. این شرکت مستقر در آریزونا پیش از این در سال 2014 از نخستین خودروی چاپی سه‌بعدی جهان رونمایی کرده بود.

اتوبوس اولی مشابه اتوبوس‌های بدون راننده EZ10 است که سال گذشته در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفتند اما از لحاظ ظاهری، بدنه جعبه‌مانندی داشته و داخل آن شبیه تله‌کابین است.

این اتوبوس فناوری پیشرفته از نیروی ابررایانه واتسون شرکت آی‌بی‌ام برای صحبت با مسافران طی مسیر استفاده می‌کند.

در این خودرو 30 حسگر مانند رادار، لیدار و دوربین بکار رفته که با داده‌های حمل‌ونقل بدست آمده توسط ابررایانه واتسون برای حرکت در خیابان‌های شهر ترکیب می‌شوند. شرکت لوکال موتورز چندین کارایی برای اولی در نظر دارد که از جمله آن‌ها حمل‌ونقل کارکنان در محل شرکت‌های بزرگ، انتقال دانشجویان در محوطه دانشگاه و در نهایت، ایفای نقش در سیستم حمل‌ونقل شهری است.

کاربران می‌توانند این اتوبوس را برای سوار کردن آن‌ها در ایستگاههای خاص توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه پیدا کرده یا آن را احضار کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند از همین طریق هزینه سفر خود را پرداخت کنند.

لوکال موتورز و آی‌بی‌ام ابررایانه واتسون را برای شرکت در تجربه مسافران از طریق چهار رابط برنامه کاربردی "کلام به متن"، "طبقه‌بندی کننده زبان طبیعی"، "استخراج نهاد" و "متن به کلام" آموزش دادند.

به گفته شرکت سازنده، این امر بدان معنی است که مسافران می‌تواند به شیوه‌ای نسبتا عادی با اولی مکالمه داشته باشند. از این رو، آن‌ها می‌توانند در زمان سفر در این اتوبوس، در مورد تصمیمات خاص آن در مورد رانندگی،‌چگونگی عملکرد آن و زمان باقیمانده تا مقصدشان سوال کنند.

به گفته جان راجرز، مدیرعامل لوکال موتورز، اتوبوس اولی اکنون آماده بوده و می‌تواند به محض تائید قانون‌گذاران، به ارائه خدمات بپردازد. این اتوبوس برای نخستین بار در روز افتتاحیه کارخانه جدید لوکال موتورز در مریلند رونمایی شد.

ایسنا

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:45

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

سبزی کوکو

این غذا یعنی سبزی کوکو از خواص بالایی برخوردار است زیرا در آن سبزی ،تخم مرغ ،زرشک ،گردو به کار رفته است .این غذا برای افرادی که یبوست دارند بسیار مفید است چون دارای بالایی از فیبر است و همه ما می دانیم که سبزیها دارای ویتامینها واملاح گوناگون هستند .سبزیهای موجود در این غذا دارای اسید فولیک می باشد که برای افراد کم خون مناسب می باشد .تخم مرغ این غذا برای کودکان و تقویت حافظه بسیار مفید است .مغز گردو در این غذا دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که برای افرادی که ناراحتیهای قلبی عروقی دارند مفید است .زرشک این غذا نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطان می باشد .برای تهیه این غذا از سرخ کردن با حرارت بالا باید اجتناب کرد تا خواص ان از بین نرود .

طرز تهیه کوکو سبزی برای دو نفر

 

کوکو سبزی ساده

 

برای تهیه این غذای خوش مزه به موادزیر احتیاج دارید :

سبزی های کوکو سبزی

بعضی خانمها سبزی را به مقدار زیاد گرفته و مدت ها در فریزر نگهداری می کنند سعی کنید بیشتر از سبزی تازه استفاده کنید. نیم کیلوسبزی کوکو شامل (تره ،گشنیز ،جعفری،شوید و اگر دوست داشتید شمبلیله)می باشد اگر فصل سیر تازه هم باشد می توان از آن استفاده کرد .تخم مرغ کامل 3 عدد ،گردو4عد د،زرشک 1 قاشق غذا خوری در صورت تمایل ،نمک وفلفل وزردچوبه  به مقدار لازم ، اگر سبزی یخ زدایی شده باشد یک قاشق غذا خوری آرد،بگینگ پودر نصف قاشق چایخوری ،روغن مایع مخصوص سرخ کردن

سبزیها را  پاک کرده و تمیز بشویید .حدود نیم ساعت زمان دهید تا آب سبزی گرفته شود ویا اگر عجله دارید آن را لای دستمال تمیزی بریزید وآبش را بگیرید .سپس سبزی ها را ساطوری خرد کرده تاریزریز شود .ظرف مناسبی بردارید سبزیهای خرد شده را درون آن بریزید .تخم مرغ ها را بعد از اینکه در ظرفی دیگر شکاندید واز سلامت آن اگاهی پیدا کردید به سبزیهایتان اضافه کنید گردو آسیاب شده و زرشک را نیز اضافه کنید بگینگ پودر ونمک وفلفل و زردچوبه را نیز اضافه کنید  و خوب مخلوط کنید . ماهیتابه را گرم کنید و روغن را داخل تابه بریزید وقتی روغن کامل داغ شد مواد را درون آن بریزید شعله ی آن را کم کنید و در ظرف را بگذارید تامواد صفت شوند و با شعله ی کم بپزند بعد از 10 دقیقه در ظرف را بردارید و مانند کیک آن را به صورت مثلثی ببرید و سپس برگردانید و 10دقیقه صبر کنید تا آن روی کوکو نیز پخته و سرخ شود.حالا کوکوی شما آماده است می  توانید آن را در ظرف مورد نظر چیده وتزیین کنید ومیل نمایید.( طرز تهیه کوکو سبزی )

 

 

سبزی کوکو شامل چیست؟

 

ترکیب سبزی کوکو

 

برای تهیه رولت کو کو سبزی احتیاج به سیصد گرم سبزی کوکوپاک شده و 12 عدد تخم مرغ ،زعفران دم کشیده ،نمک وفلفل وزردچوبه گردو وزرشک به میزان دلخواه ،آرد گندم سه قاشق غذاخوری  

طرز تهیه:در اینجا ما 6عدد از تخم مرغها را برای تهیه خاگینه در نظر می گیریم یعنی زعفران را به همراه آرد وشش عدد تخم مرغ میزنیم تا یک مایه یکنواخت به دست آوریم سپس مقداری نمک نیز به آن می افزاییم وقتی مواد آماده شدند آن را درون قالب مستطیلی که با روغن چرب کرده ایم می ریزیم وداخل فر قرار می دهیم به مدت پنج دقیقه با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد تا مواد صفت شده وببندد.حالا سبزی کوکو را در ظرفی دیگر می ریزیم و6 تخم مرغ دیگررا در آن می شکنیم  و نمک وفلفل زردچوبه را هم به آن اضافه می کنیم وخوب باهم مخلوط می کنیم سپس ظرف مستطیل شکلمان را می آوریم ومایه کوکو سبزیمان را روی مواد قبلی که بسته شده بود می ریزیم وگردوآسیاب شده و زرشک را نیز روی آن می پاشیم ودوباره درون فر به مدت 10 دقیقه با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم بعد از آن ظرف را از درون فر خارج کرده و در صورت تمایل تن ماهی که روغن آن را گرفته ایم رو روی مواد کوکو می ریزیم و حالا با یک قاشق لبه مواد را بلند کرده و آن را به شکل رول می پیچیم ورولت آماده شده را برای پنج دقیقه دیگر درون فر قرار می دهیم . وقتی رولت را از فر خارج کردید بگذارید خنک شود حداقل یک ساعت آن را در یخچال قرار دهید سپس برش بزنید و در ظرف مورد نظرتان بچینید . این کوکو تقریبا 1900 کالری دارد.(سایت)

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 169 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:45

ساخت استیکر تلگرام اندروید

ساخت استیکر در تلگرام

 

تلگرام نرم افزارجدیدی است که امروزه توانسته محبوبیت خوبی در بین کاربران پیدا کند و به زودی توانست جای شبکه های اجتماعی دیگر مانند واتس اپ و وایبرو ... را بگیرد.

باید بگوییم تلگرام سرعت بالایی دارد و همین سرعت بالای زیاد آن موجب شده که روز به روز به کاربران اضافه شود.

تلگرام مزایایی نسبت به نرم افزارهای اجتماعی دیگر دارد مانند ساخت کانال ، سرعت بالا و ...  که از جمله قابلیت های آن میتوان به استیکرهای آن و همچنین ساخت استیکرهای شخصی اشاره کرد.

در این مطلب به چگونگی ساخت استیکرشخصی در تلگرام میپردازیم :( چگونه استیکر تلگرام بسازیم )

ساخت استیکر شخصی تلگرام

در اینجا ابتدا توجه شما را به این نکته جلب مینمایم که رعایت آن الزامی است و آن اینست که تلگرام شما حتما باید آپدیت شده باشد.(بهتر است از نسخه 2.9.1 تلگرام استفاده شود.)

لازمه آپلود استیکرهایتان در نظر گرفتن این مراحل است که در ادامه به ان اشاره میکنیم :

قدم اول ) ابتدا شما با استفاده از برنامه فتوشاپ فرمت عکسهایتان را png کرده و به این نکته توجه فرمایید که عکسهایتان بدون حاشیه باشند.

قدم دوم ) اقدامی که شما در مرحله دوم انجام میدهید این است که ابعاد تصاویر ارسالی خود را به 512 در 512 پیکسل تغییر دهید

قدم سوم ) در سومین مرحله شما به سراغ حجم عکس های خود رفته و آن را تغییر میدهید حجم تصاویر شما نباید بیشتر از 350 کیلوبایت باشد.

اگر این شرایط را رعایت کنید حال شما میتوانید به ارسال و ثبت تصویرتان در تلگرام اقدام کنید.

با مقدمه ای که گفته شد،حال روش  پیشنهادی ما برای شما را مطالعه کنید.

ما برای آسانتر کردن کار شما راهکاری را ارائه میدهیم که آن هم استفاده از ربات cliipy است

برای استفاده از این ربات عکس شما باید این مشخصات را داشته باشد.

  1. فرمت png
  2. در اینجا انتخاب عکس های شما باید به گونه ای باشد که بدون حاشیه باشد و یا حاشیه تک رنگ داشته باشد.

در این مرحله وقتی شما عکس خود را ارسال متوجه میشوید که عکس شما با فرمت webp و بدون حاشیه به شما باز گردانده میشود

حال شما برای اینکه تصاویر خود را ارسال نمایید بهتر است که به نکات زیر توجه داشته باشید

 * اولین نکته ای که توجه شما را به آن جلب مینمایم این است که شما در صفحه اصلی تلگرام خود نام این ربات را سرچ کرده و به صفحه مکالمه میروید و راه دیگر این است که با استفاده از مرورگر   https://telegram.me/clippy به صفحه مکالمه راهنمایی میشوید

     ا کنون به آخرین مرحله توجه فرمایید تا برای ساخت استیکرتان مشکلی ایجاد نشود و آن انجام این کار است که عکسهایتان را با فشردن گزینه گیره انتخاب نمایید و به صورت فایل برای ربات ارسال فرمایید.

پس از اتمام مراحل یاد شده ربات از عکسی که شما برای ان ارسال نمودید استیکر مورد نظر را به شما تحویل میدهد و این کار پس از گذشت چند ثانیه انجام میگیرد

فقط اینجا یک نکته ناگفته باقی میماند که توجه شما را به آن جلب مینمایم و آن اینست که اگر از روش ربات استفاده میفرمایید به این نکته توجه داشته باشید در هربار استفاده عکس را باید انتخاب و به ربات ارسال نمایید زیرا استیکر ساخته شده شما save نمیشود

تنها با انجام این روش ساده که چند دقیقه ای وقت شما را میگیرد شما میتوانید از تلگرام لذت برده و استیکرهای خود را برای دوستانتان فروارد کنید

 

پس از آموزشهای داده  شده حال این مطلب را برای علاقه مندانی که به دنبال روشهایی هستند که آسان و سریع پکیجی از استیکر بسازند ارائه میدهیم.

برای انجام این کار مجددا ما به شما رباتی معرفی میکنیم که انجام اینکار را برای شما آسان کند که آن ربات ( stickers ) است که دستور (newstickerpack/ )را برای ربات ارسال مینمایید.

قدم بعدی اینست که شما یک اسم برای پکیج خود انتخاب میکنید

این ربات در مرحله سوم به شما پیامی ارسال میکند که طی آن پیام مشخص میشود که از شما میخواهد که استیکر مورد نظر خود را ارسال نمایید

در این مرحله یعنی در مرحله چهارم شما عکس خود را به ربابت ارسال میکنید که باید به این نکته در حین ارسال عکس توجه داشته باشید که عکس شما با فرمت png  و ابعاد 512 ددر 512 باشد .

مانند عکس زیر:

ربات ساخت استیکر تلگرام

 

به همین منوال شما تمام استیکر هایتان ارسال مینمایید.

حال به مرحله پنجم میرسیم که در این اینجا شما این دستور را به ربات ارسال میکنید ( /publish ) تا بتوانید به آخرین مرحله وارد شوید

مانند عکس زیر:

ساخت استیکر تلگرام اندروید

 

اکنون به آخرین مرحله میرسیم که در این مرحله  کاری که شما انجام میدهید این است که مجددا نام پکیج را به ربات ارسال نمایید زمانی که اینکار انجام شد ربات یک لینک برای شما ارسال میکند به این شکل (https://telegram.me/addstickers/YOURPACK )

اکنون مراحل به پایان رسیده و شما میتوانید از پکیج استیکرتون استفاده کنید.

 

( امیدوارم از آموزش های ارائه شده درباره ساخت استیکر تلگرام لذت برده باشید)

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 11:07

اتوبوس‌های برقی از چین تا گوتنبرگ به عنوان بخش بزرگی از حمل‌ونقل انبوه در حال شکل‌گیری هستند و اکنون واشنگتن شاهد رونمایی از اتوبوس خودران جدیدی است که از نیروی ابررایانه شرکت آی‌بی‌ام برای صحبت با مسافران بهره خواهد برد.

به گزارش گیزمگ، اتوبوس 12 نفره بدون راننده اولی (Olli) توسط شرکت لوکال موتورز و بیشتر توسط چاپ سه‌بعدی تولید شده است. این شرکت مستقر در آریزونا پیش از این در سال 2014 از نخستین خودروی چاپی سه‌بعدی جهان رونمایی کرده بود.

اتوبوس اولی مشابه اتوبوس‌های بدون راننده EZ10 است که سال گذشته در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفتند اما از لحاظ ظاهری، بدنه جعبه‌مانندی داشته و داخل آن شبیه تله‌کابین است.

این اتوبوس فناوری پیشرفته از نیروی ابررایانه واتسون شرکت آی‌بی‌ام برای صحبت با مسافران طی مسیر استفاده می‌کند.

در این خودرو 30 حسگر مانند رادار، لیدار و دوربین بکار رفته که با داده‌های حمل‌ونقل بدست آمده توسط ابررایانه واتسون برای حرکت در خیابان‌های شهر ترکیب می‌شوند. شرکت لوکال موتورز چندین کارایی برای اولی در نظر دارد که از جمله آن‌ها حمل‌ونقل کارکنان در محل شرکت‌های بزرگ، انتقال دانشجویان در محوطه دانشگاه و در نهایت، ایفای نقش در سیستم حمل‌ونقل شهری است.

کاربران می‌توانند این اتوبوس را برای سوار کردن آن‌ها در ایستگاههای خاص توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه پیدا کرده یا آن را احضار کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند از همین طریق هزینه سفر خود را پرداخت کنند.

لوکال موتورز و آی‌بی‌ام ابررایانه واتسون را برای شرکت در تجربه مسافران از طریق چهار رابط برنامه کاربردی "کلام به متن"، "طبقه‌بندی کننده زبان طبیعی"، "استخراج نهاد" و "متن به کلام" آموزش دادند.

به گفته شرکت سازنده، این امر بدان معنی است که مسافران می‌تواند به شیوه‌ای نسبتا عادی با اولی مکالمه داشته باشند. از این رو، آن‌ها می‌توانند در زمان سفر در این اتوبوس، در مورد تصمیمات خاص آن در مورد رانندگی،‌چگونگی عملکرد آن و زمان باقیمانده تا مقصدشان سوال کنند.

به گفته جان راجرز، مدیرعامل لوکال موتورز، اتوبوس اولی اکنون آماده بوده و می‌تواند به محض تائید قانون‌گذاران، به ارائه خدمات بپردازد. این اتوبوس برای نخستین بار در روز افتتاحیه کارخانه جدید لوکال موتورز در مریلند رونمایی شد.

ایسنا

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 11:07

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

سبزی کوکو

این غذا یعنی سبزی کوکو از خواص بالایی برخوردار است زیرا در آن سبزی ،تخم مرغ ،زرشک ،گردو به کار رفته است .این غذا برای افرادی که یبوست دارند بسیار مفید است چون دارای بالایی از فیبر است و همه ما می دانیم که سبزیها دارای ویتامینها واملاح گوناگون هستند .سبزیهای موجود در این غذا دارای اسید فولیک می باشد که برای افراد کم خون مناسب می باشد .تخم مرغ این غذا برای کودکان و تقویت حافظه بسیار مفید است .مغز گردو در این غذا دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که برای افرادی که ناراحتیهای قلبی عروقی دارند مفید است .زرشک این غذا نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطان می باشد .برای تهیه این غذا از سرخ کردن با حرارت بالا باید اجتناب کرد تا خواص ان از بین نرود .

طرز تهیه کوکو سبزی برای دو نفر

 

کوکو سبزی ساده

 

برای تهیه این غذای خوش مزه به موادزیر احتیاج دارید :

سبزی های کوکو سبزی

بعضی خانمها سبزی را به مقدار زیاد گرفته و مدت ها در فریزر نگهداری می کنند سعی کنید بیشتر از سبزی تازه استفاده کنید. نیم کیلوسبزی کوکو شامل (تره ،گشنیز ،جعفری،شوید و اگر دوست داشتید شمبلیله)می باشد اگر فصل سیر تازه هم باشد می توان از آن استفاده کرد .تخم مرغ کامل 3 عدد ،گردو4عد د،زرشک 1 قاشق غذا خوری در صورت تمایل ،نمک وفلفل وزردچوبه  به مقدار لازم ، اگر سبزی یخ زدایی شده باشد یک قاشق غذا خوری آرد،بگینگ پودر نصف قاشق چایخوری ،روغن مایع مخصوص سرخ کردن

سبزیها را  پاک کرده و تمیز بشویید .حدود نیم ساعت زمان دهید تا آب سبزی گرفته شود ویا اگر عجله دارید آن را لای دستمال تمیزی بریزید وآبش را بگیرید .سپس سبزی ها را ساطوری خرد کرده تاریزریز شود .ظرف مناسبی بردارید سبزیهای خرد شده را درون آن بریزید .تخم مرغ ها را بعد از اینکه در ظرفی دیگر شکاندید واز سلامت آن اگاهی پیدا کردید به سبزیهایتان اضافه کنید گردو آسیاب شده و زرشک را نیز اضافه کنید بگینگ پودر ونمک وفلفل و زردچوبه را نیز اضافه کنید  و خوب مخلوط کنید . ماهیتابه را گرم کنید و روغن را داخل تابه بریزید وقتی روغن کامل داغ شد مواد را درون آن بریزید شعله ی آن را کم کنید و در ظرف را بگذارید تامواد صفت شوند و با شعله ی کم بپزند بعد از 10 دقیقه در ظرف را بردارید و مانند کیک آن را به صورت مثلثی ببرید و سپس برگردانید و 10دقیقه صبر کنید تا آن روی کوکو نیز پخته و سرخ شود.حالا کوکوی شما آماده است می  توانید آن را در ظرف مورد نظر چیده وتزیین کنید ومیل نمایید.( طرز تهیه کوکو سبزی )

 

 

سبزی کوکو شامل چیست؟

 

ترکیب سبزی کوکو

 

برای تهیه رولت کو کو سبزی احتیاج به سیصد گرم سبزی کوکوپاک شده و 12 عدد تخم مرغ ،زعفران دم کشیده ،نمک وفلفل وزردچوبه گردو وزرشک به میزان دلخواه ،آرد گندم سه قاشق غذاخوری  

طرز تهیه:در اینجا ما 6عدد از تخم مرغها را برای تهیه خاگینه در نظر می گیریم یعنی زعفران را به همراه آرد وشش عدد تخم مرغ میزنیم تا یک مایه یکنواخت به دست آوریم سپس مقداری نمک نیز به آن می افزاییم وقتی مواد آماده شدند آن را درون قالب مستطیلی که با روغن چرب کرده ایم می ریزیم وداخل فر قرار می دهیم به مدت پنج دقیقه با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد تا مواد صفت شده وببندد.حالا سبزی کوکو را در ظرفی دیگر می ریزیم و6 تخم مرغ دیگررا در آن می شکنیم  و نمک وفلفل زردچوبه را هم به آن اضافه می کنیم وخوب باهم مخلوط می کنیم سپس ظرف مستطیل شکلمان را می آوریم ومایه کوکو سبزیمان را روی مواد قبلی که بسته شده بود می ریزیم وگردوآسیاب شده و زرشک را نیز روی آن می پاشیم ودوباره درون فر به مدت 10 دقیقه با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم بعد از آن ظرف را از درون فر خارج کرده و در صورت تمایل تن ماهی که روغن آن را گرفته ایم رو روی مواد کوکو می ریزیم و حالا با یک قاشق لبه مواد را بلند کرده و آن را به شکل رول می پیچیم ورولت آماده شده را برای پنج دقیقه دیگر درون فر قرار می دهیم . وقتی رولت را از فر خارج کردید بگذارید خنک شود حداقل یک ساعت آن را در یخچال قرار دهید سپس برش بزنید و در ظرف مورد نظرتان بچینید . این کوکو تقریبا 1900 کالری دارد.(سایت)

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 165 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 11:07

آش در بین ایرانی ها بسیار غذای محبوبی است.بیشتر خانمهای ایرانی انواع اش را دستوراتش را پیگیری می کنند و بر سر سفره ها معولا وجود دارد.

دستور پخت این اش ها را در ادامه مطالعه کنید:

اش گوجه

اش گوجه

این آش طرفداران زیادی در همدان وتبریز دارد.برای فصل خزان این آش مناسب است.

برای پختن این آش باید دو پیمانه برنج آماده کرد.علاوه بر آن حدود 700 گرم گوجه را باید رنده کرد.در این آش به سبزی نیز نیاز هست.یک کیلوگرم جعفری و نیز یک کیلوگرم تره مورد نیاز است.به دو پیمانه لوبیا از نوع چیتی احتیاج است.همچنین یک پیمانه آبغوره کفایت می کند.یک پیمانه پیاز داغ و نیز صد گرم نعناع خشک نیز باید حتما داشته باشیم.طبق معمول انواع غذاها ادویهای نمک، فلفل و  زرد چوبه نیز   به میزان لازم مورد نیاز است.

دستور پخت این آش بسیار ساده است.برای اینکه کیفیت غذای شما بالا برود،برنج را بایدیک روز زودتر در آب قرار دهید.حال پس از آنکه برنج خوب خیس خورد آن را در قابلمه ای ریخته و با شعله ای نسبتا ملایم حرارت دهید.این کار باید تا آنجا پیش برود که برنج حالت له شدن به خود بگیرد.حالا نوبت مرحله بعدی است.پس از آنکه برنج به مرحله له شدن رسید نوبت اضافه کردن گوجه است.همزمان با گوجه باید سبزی که آماده کرده اید به آن اضافه کنید.دقت کنید که تره و جعفری باید رنده شده باشد.همچنین در این مرحله فلفل به هراه نمک و زردچوبه را به محتویات ظرف اضافه کنید.شما همزمان باید در ظرفی در دیگر لوبیا چیتی را بپزید.نکته مهم این است که آب لوبیا را دو دفعه خالی کنید و مجددا حرارت دهید تا آش شما باعث نفخ نشود.پس از آنکه لوبیا آماده شد می توانید آن را ظرف آش که در حال پخت است اضافه کنید.د این مرحله آنقدر صبر کنید تا آش به صورت کامل جا بیفتد.شما می توانید برای این آش علاوه بر لوبیا از عدس نیز استفاده کنید که اختیاری است.عده ای دوست دارند که گوشت قلقلی نیز به آش خود بیفزایند.اما آن را در آخرین مرحله اضافه کرد که خواهیم گفت.

همزمان با این مراحل باید زردچوبه وپیاز داغ را باهم تفت داد.تفت دادن که تمام شد آن را به محتویات ظرف آش می افزاییم.پس از این مرحله باید نعناع خشک را نیز داخل آش بریزیم.مرحله پایانی اضافه کردن آبغوره است.دقت کنید که گوشت قلقلی را باید پیش از آنکه آبغوره را بریزید داخل ظرف آش وارد کنید.این نکته نیز بد نیست بدانید که فلفل سیاه هم می تواند به آش شما عطر و طعم خوبی بدهد.(طرز تهیه آش گوجه )

آش گندم بدون گوشت

آش گندم از غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد.در ادامه مواد لازم برای آن و نیز طرز تهیه را مطالعه کنید.( طرز تهیه آش گندم)

پیش از هر چیز شما نیاز به اسفناج دارید.میزان اسفناج مورد نیاز 2000 گرم است.این آش نیاز به نخود ولوبیا سفید و عدس  نیز دارد.صدو بیست گرم نخود و به همان میزان 120 گرم نیز لوبیا سفید تهیه کنید.عدس نیز همان صدو بیست گرم نیاز است.پیاز را برای این غذا به تعداد 5 عدد تهیه کنید.علاوه بر این 120 گرم باقلا بخرید.گندم که اصل کار است را 250 گرم تهیه کنید.روغن هم به اندازه 200 گرم کافی است.مانند بیشتر آشها وغذاها ادویه فلفل ونمک به مقدار لازم هم داشته باشید.

برای پختن این غذا،پیاز به مقدار گفته شده را ابتدا خرد کنید.سپس پیاز را در ظرفی با روغن به خوبی تفت دهید.همچنین می توانید از زردچوبه نیز برای آناستفاده کنید.پس از آن باید حبوبات وگندم را به پیاز داغ اضافه کرده وهمراه آن آب بریزیم وبه صورت حرارت دهیم.

توجه:حتما باید گندم را و همچنین حبوبات را یک روز در آب قرار دهید.این کار باعث لعاب دار شدن می شود.

دقت کنید که مدام به آش سر بزنید وهم بزنید تا به خوبی لعاب بیندازد. در آخرین مرحله می بایست اسفناج تهیه شده را خورد کرد.دقت کنید که درشت خرد کنید.اسفناج را هم اضافه کنید.حال باید منتظر شوید تا آش خوب بپزد و جا افتاده شود.وقتی که آش آماده شد روی آن را می توانید تزیین کنید.پیاز سرخ کرده ونعناع مثل بیشتر اش ها گزینه خوبی برای تزیین است.استفاده از آرد و سرخ کردن آن با روغن روش مناسب تکمیلی برای لعابدار کردن بهتر این اش است.اما بیش از دو قاشق سوپخوری روغن استفاده نکنید.آرد و روغن را باید در انتهای مراحل و در دقایق آخر ریخت و پس از چند دقیقه اش آماده است.

سایت آشپزی

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 155 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 11:59

رژسم شیرو موز

بسیاری از افراد گمان می کنند چون موز دارای کربوهیدرات است پس چاق کننده می باشد ولی ما دراین مطلب به شما می گوییم که موز سرشار از مواد مغذی و فیبر فراوان است، فیبرماده ای می باشد که در لاغری بسیار کمک کننده است زیرا احساس سیری را در شما ایجاد می کند  .گلوکزکم  موجود در موز باعث می شودکه قند خون تا سطح خوبی بالا برود .هنگامیکه گلوکز کم باشد احساس گرسنگی نیز کم تر است.در موز ماده ای به نام سروتنین وجود دارد که باعث نشاط در انسان می شود پس وقتی ما رژیم موز را می گیریم احساس بی حالی و افسرده بودن را نخواهیم داشت .این میوه ی خوش مزه دارای هضم آسانی می باشد ومعده آن را به آسانی هضم می کندو همچنین باعث لطافت و شادابی در پوست وچهره می شود .موز دارای پتاسیم ،ویتامین B ،منیزیم می باشد.این میوه بون چربی وکلسترول است واین خود بر سلامتی قلب مفید است .تقویت کننده سیستم دفاعی بدن وهمچنین استخوانها وسیستم اعصاب است.شما با گرفتن این رژیم می توانید چند کیلو از اضافه وزن خود را در طی سه روز از بین ببرید .(رژیم شیر و موز )

رژیم 3 روزه لاغری

 

رژیم سه روزه

در این رژیم شما می توانید شیر موز درست کنید ویا اینکه آنها را به صورت جدا مصرف کنید این دست خودتان می باشد می توانید چهار موز را با سه لیوان شیر به صورت شیر موز درآورید البته اگر شیر شما کم چرب باشد بهتر است و صبح یک لیوان از آن را میل کنید و به ترتیب ظهر و شب هم یک لیوان این دست خودتان است که این سه لیوان شیر و چهار عدد موز را  کی مصرف کنید با گرفتن این رژیم طی 3 روز 3 کیلو از وزن خود را از دست خواهید داد و از شر چربیها ی اضافی راحت می شوید.

 

رژیم شیرو ساقه طلایی

رژیم ساقه طلایی

در این رزیم شیر و بیسکویت ساقه طلایی وجود دارد .بیشتر ما می دانیم که شیر سرشار از مواد مغذی و غذای کاملی است و تمام موادی را که در طی روز باید به بدن رسانده شود را به بدن می رساند وهمچنین بیسکویت ساقه طلایی دارای سبوس می باشد سبوس دارای وینتامین Bاست که برای سیستم اعصاب بسیار مفید است  .شما با مصرف این دو ماده باهم می توانید کاهش وزن داشته باشید ولی این را هم در نظر داشته باشید که این رژیم ها برای چند روز مناسب می باشند چون بدن انسان به مواد دیگری هم نیاز دارد پس سعی کنید که فقط برای چند روز از این رژیم استفاده کنید و چند کیلو لاغر شوید.

شما هرروز 3 لیوان شیر و10 عدد ساقه طلایی را می توانید بخورید و تقسیم زمان بندی خوردن آن را خودتان باید انجام دهید .اگر در طول روز احساس گرسنگی شدید داشتید می توانید از پنج عدد خرما نیز استفاده کنید .با گرفتن این رژیم در طی سه روز با توجه به بدن شما نیم تا سه کیلو از وزن شما کاسته خواهد شد .خوردن آب در رژیم بلامانع است توجه کنید که خوردن اب را فراموش نکنید.

 

لاغر شدن

این رژیم مناسب افرادی است که می خواهند ده کیلوگرم از وزن خود را در طی 12 روز کم کنند.اگر مایل به این کار هستید توکل بر خدا کنید ودست به کار شوید.

مواد ممنوع در این رژیم عبارتند از:شکر وشکلات و شیرینی.شما همچنین اجازه خوردن نوشابه های گازدار،نان سفید وماکارانی را نیز ندارید.

رژیم :دو روز اول شما فقط می توانید 2 لیوان شیر به همراه یک لیوان آب گوجه فرنگی و همچنین 2 کف دست نان سبوس دار بخورید

روز سوم و چهارم :در این دو روز شما می توانید از مواد پروتیینی استفاده کنید .

صبح :صبح را با یک لیوان شیر شروع کنید.می توانید همراه شیر نصف قاشق چایخوری کره نیز استفاده کنید.همچنین مجاز به خوردن یک دوم قاشقچایخوری عسل به همراه نان سبوس دار به اندازه یک کف دست هستید.

ظهر:برای وعده ظهر مناسب است که 1 لیوان آب گوشت مصرف کنید.همراه آن شما می توانید 1 کف دست نان سبوس دار میل کنید

عصر:وعده غذایی عصر شیر است و نصف قاشق چایخوری عسل

شام:حال نوبت وعده شام است.برای شام 100 گرم گوشت پخته مهیا کنید.به جای آن 100 گرم مجاز به استفاده از 2 تخم مرغ آبپز هستتید.پنجاه گرم پنیر + یک لیوان شیر نیز می تواند مصرف کنید.

حال روز پنجم وششم"این روز ،در واقع روز سبزیجات وشیر است.

صبح:2عدد سیب و یا 2 عدد پرتقال ویک لیوان شیر

ظهر: سالاد سبزیجات بدون سس و سیب زمینی میل کنید.همچنین سوپ سبزیجات نیز مجاز است.

شام :برای شام آتده خوردن برانی اسفناج به همراه یک لیوان شیر باشید

این رژیم برای یک هفته می باشد برای هفته های بعد نیز می توانید این رژیم را ادمه دهید

 

منبع خارجی

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 182 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 11:59

هر بیماری که وجود دارد خدا درمان آن را در طبیعت قرار داده است اما  متاسفانه درعصر قرص ها و آمپول ها میل به درمان طبیعی در مردم از بین رفته است.امیدواریم شما با خواندن این مطلب در مورد خواص سیاه دانه بعد از پی بردن به خواص جادویی این دانه های ارزشمند که در روایات اسلامی آنها را درمان هر دردی جز مرگ می دانند با درمان های سنتی و داروهای طبیعی آشتی کنید.

ریزش مو همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های ما در دوران زندگی بوده و گاهی همه درآمدمان را برای آن هزینه می کنیم ولی هیچ تغییری رخ نمی دهد شاید دلیلش استفاده از داروهای شیمیایی است اگر بجای آن داروها از داروهای طبیعی نظیر سیاه دانه استفاده کنید قطعا راضی خواهید شد. براي رفع ریزش مو با سیاه دانه ابتدا باید 50 گرم سياه دانه را خرد کرده و با يك قاشق غذا خوری روغن نارگيل مخلوط کنین بعد از آن حدود، 400 سي سي الكل طبي و 3 عدد ميخك به آن اضافه کنید به مدت دو هفته مواد را داخل شیشه به دور از نور مستقیم آفتاب نگه دارید سپس روزی دو مرتبه موها را به 10 دقیقه با آن ماساژ دهید بعد از 2 ساعت می توانید موهایتان را بشوید دقت کنید قبل از استفاده حتما موها تمیز باشد. توجه داشته باشید رفع ریزش مو با سیاه دانه از قدیم الایام از جمله روش های درمان ریزش مو بوده است.

 

خواص سیاه دانه برای لاغری

درمان جوش صورت با سیاه دانه

از دیگر خواص سیاه دانه :جوش آکنه واقعا آزار دهنده ست خصوصا زمانی که روی صورت ایجاد می شود برای درمان آن با سیاه دانه ما دو روش را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم روش اول: 10 گرم سياه دانه را با 30 گرم زغال مو (چوب انگور)  آسیاب کنید سپس200 سي‌سي سرکه به آن اضافه کنید و بگذارید 24 ساعت مواد در جای خنک بماند بعد از آن روزی 3 مرتبه به صورت بمالید و بگذارید که در هر بار 1 ساعت این ماسک روی صورتتان بماند.

در روش دوم سیاه دانه را آسیاب کرده با مقداری روغن کنجد مخلوط کرده  روزی 3 نوبت استفاده کنید البته سعی کنید میزان روغن آن کم باشد و شکل خمیری پیدا کند.

طریقه مصرف سیاه دانه

خواص سیاه دانه سفیدی مو

از نکات جالب سیاه دانه خاصیت مکیدن این دانه های کوچک در رفع سفیدی مو است اگر بطور منظم روزانه 10 عدد سیاه دانه را با 3 عدد هلیه سیاه بمکید بعد از مدت 40 روز موهای سفیدتان به مرور تغییر رنگ داده و در صورت استفاده طولانی تمام موهای سفید سرتان تیره خواهد شد.

مالیدن روغن سیاه دانه به مدت یکسال می تواند علاوه تقویت و پرپشت کردن مو در رفع سفیدی مو هم تاثیر بسزایی دارد.

مضرات سیاه دانه

سیاه دانه را چگونه مصرف کنیم

از امام موسی بن جعفر علیه السلام روایت است که فرموده اند: أن حبة السوداء شفاء من كل داء إلا السام و عليكم بالعسل و حبة السوداء ؛ درسياه دانه شفاي هر دردي است مگر مرگ  و بر شما باد به خوردن عسل و سياه دانه.

کارشناسان و متخصصان تغذیه کشف کردند که تاثیر سیاه دانه تا هفت سال در بدن انسان برجای می ماند از این نظر می تواند دارویی مناسب جهت درمان دردهای مزمن که گاهی به مدت طولانی در بدن انسان تولید ناراحتی می کنند می باشد .

سیاه دانه در ترکیبات مختلف، اثرات درمانی متفاوتی دارد و به همین دلیل به صورت اشکال مختلف استفاده می شود، که یکی از آنها ترکیب عسل و سیاه دانه یا«دوسین» است.

 برای تهیه این معجون باید سیاه دانه را آسیاب کرده و یک پیمانه از آن را با پنج پیمانه عسل مخلوط نماییم. این معجون خواص بیشماری دارد که ما به بیان برخی از آنها اکتفا می کنیم.

۱- ضد لک منبع ۲-ضد نفخ و تقویت کننده معده3-شیر افزا ۴- درمان آلرژی ناشی از گرد و غبار ۵- ایجاد تمرکز ۶- درمان ضعف اعصاب ۷- ضد نفخ ۸- کمک در درمان افسردگی به شکل چشمگیر ۹- درمان آسم و تنگی نفس ۱۰- درمان دردهای بعد از زایمان ۱۱- باعث به تاخیر انداختن علائم پیری در بدن ۱۲- درمان سنگهای صفراوی و کلیوی ۱۳ – پاکسازی رحم بعد از زایمان ۱۴– ضد انگل ۱۵– ادرار آور ۱۶ – ضد ویروس ۱۷– هضم کننده غذا ۱۸ – ضد تشنج ۱۹ – ضد سرفه ۲۰- ملیّم ۲۱- دفع کننده سنگ کلیه و صفرا ۲۲– تنظیم کننده فشار خون ۲۳– ضد دردهای عضلانی ۲۴– کمک به توقف و پیشگیری رشد سلولهای سرطانی به طور چشمگیر ۲۵ – تقویت سیستم ایمنی بدن

*نکته سیاه دانه و عسل برای بارداری بسیار مفید است اما بعد از بارداری برای آنان که مزاج گرمی دارند اصلا مناسب نیست.(خواص سیاه دانه)

 

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 139 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 11:59

چرا ازدواج چرا طلاق 

دکتر فرهنگ هلاکویی جامعه‌شناس و مشاور خانواده و روان‌درمانگر ایرانی ـ آمریکایی است. فرهنگ هلاکویی درتاریخ 1323 درشهرشیرازمتولدشد .وی دارای مدرک دکترا در رشتهٔ جامعه‌شناسی و سه فوق‌لیسانس در رشته‌های روان شناسی، اقتصاد و مشاورهٔ ازدواج، خانواده و کودکان است و در حال حاضر مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلز است ودرهمین مرکز به عنوان مشاور ازدواج، خانواده و کودکان فعالیت می کند .

ازدواج یعنی چه ؟ازدواج عبارت است ازمجموعه قوانینی دررابطه با مسئله زناشویی یک  زن ومرد که جامعه برایشان وضع می کند

که دراین راستا سه چرای اصلی وجود دارد که عبارتند از :
 

1) چرا عده ای دوست ندارند که ازدواج کنند ؟

2) چطور مردم می توانند انتخاب صحیحی در امر ازدواج داشته باشند؟ وآیا دلایل آنها بر اساس چهار چوب نظام خانواده است یا نه ؟

3) دلایل غلط کدامند ؟

 

هلاکویی ازدواج

(علت بی علاقه بودن برخی نسبت به مقوله ازدواج )

ازدواج چیست

 

1) یکی از این علل از آنجانشأت می گیرد که فرد خود در خانواده ای زندگی کرده که رابطه بین پدر ومادر و اعضای دیگر خانواده خیلی بد بوده است.

2) ممکن است  فرد دوران کودکی بدی را سپری کرده باشد مثلاً دائمامریض شده باشد ویااینکه رفتار اطرافیانش با اومناسب نبوده باشد. واز این رو آن کودک آسیب دیده باشد.

3) دلیل بعدی می تواند ناراحتی و نارضایتی فرد ازجنسیت خود ناشی از توقع بیجای پدر و مادر باشد مثل آنکه به دختری گفته اند پدرت (پدربزرگ و مادر بزرگ و ...) پسر دوست داشت ولی تو دختر شدی و کودک به غلط خود را مقصر این مسئله می پندارد .

4) بیماری روانی هم از دیگر علت هاست .

5)بسیاری از مردم این تصور واحساس را دارند که با ازدواج ،راحتی های انسان به اتمام می رسد ویک سری وظایف و  مسئولیت هایی گریبان گیر فرد می شود بنابراین افراد عنوان می کنندکه فعلاً وقت زیاد است واز زندگیمان لذت ببریم .

6)یکی از افرادازدواج را به منزله زندانی شدن می دانند و حرف بعضی از متأهلان  که عنوان می کنند که ما اصلاً جوانی نکردیم را سر لوحه خود قرار می دهند.

      7)  عذر وبهانه تحصیل کردن هم ازدیگر مواردی است که مانع از ازدواج فرد می گردد .

8) اشتغال وداشتن در آمد خوب هم مورد دیگر است که بیشتر در آقایان دیده می شود و ترجیح می دهند با داشتن وضعیت بالاتر از طرف مقابل خود اقدام به ازدواج با وی کنند و درآمد بیشتر به عنوان امتیازو برگ برنده آنها در این انتخاب محسوب می شود درزمانی که مثلاً قصد دارند با خانمی بسیار زیباتر از خود ازدواج کنند.

9)تنوع پرستی هم از موارد دیگر است زمانی که فرد به یک زن یا مرد بسنده نمی کند .

10)ترس از اشتباه و شکست وطلاق هم بی تأیر نیست ولی فراموش نکنید که بعضی از پیروزی ها بعد از لمس شکست به دست می آید.

11)نگرانی از اینکه طرف مقابل شما عقیده اش نسبت به شما عوض شود و دیگرشما را دوست نداشته باشد  ازدیگر موارد بازدارنده در امر ازدواج است . بنابراین بهترین کار این است که شما به هنگام آشنایی عیوب خود را از محاسن خود بیشتر جلوه دهید .

12)  ازدواج قبلی وداشتن رابطه عاطفی قبلی هم ممکن است شما را طوری آشفته کند که دیگر به ازدواج مجدد فکر نکنید .

 

ملاک های ازدواج دکتر هلاکویی

معنی ازدواج

( دلایل ازدواج )

در مورد این مبحث بطور کلی باید گفت که شما برای یک انتخاب خوب باید ابتدا شناخت کافی در مورد شخص مورد نظر پیدا کنید ولی قبل از آن باید خودتان را بشناسید وبدونید که کی هستید وچی می خواهید وسپس به شناخت فرد دیگر بپردازید ناگفته نماند که نیازها واحتیاجات افراد تا حدود زیادی مشخص کننده نوع رفتار آنهاست . گام بعدی برای یک انتخاب خوب آشنا شدن شما با چند کتاب درزمینه مقدمه روانشناسی است وسپس بر اساس علاقه شما به موضوعی خاص در جهتی که کتاب به شما داده به کتاب های دیگری مراجعه کنید مثلا رفتار شناسی یا دوگانگی شخصیت ویا .........

مورد بعدی این است که با توجه به اینکه انسان ها ازلایه های شخصیتی متفاوتی برخوردارند یعنی در برخورد با افراد مختلف لایه های شخصیتی متفاوت از خود نشان می دهند به همین دلیل دکترهلاکویی مطرح می کنند که برای شناخت لایه اصلی باید صمیمیت ایجاد کرد وصمیمیت یعنی اینکه شما خود واقعی را نشان دهید بدون اینکه ترس از قضاوت طرف مقابل داشته باشید وبرای این کار شما نیاز به بودن بااو درساعت های طولانی دارید زیرا در زمان طولانی انسان توانایی نقش بازی کردن را ندارد (آمدن آقا به منزل خانم و صحبت کردن با ایشان در حضور خا نواده )

رشد وتکامل دلیل بعدی است ازدواج باید درب های رشد وتکامل را به سمت شما بگشاید به همین دلیل اگر قرارباشد شما با ازدواج کردن متوقف ،ویا به عقب برگردید غلط واشتباه است مثلا اگر ازدواج باعث شود که شما تحصیلات خود را رها کنید ویا ازسایر فعالیت های اجتماعی باز بمانید غلط واشتباه است وبه ویژه در خانم ها افسردگی را به همراه خواهد داشت .

-دلیل دیگر ازدواج ،خوشبختی است به این معنی که شما بعنوان یک فرد خوشبخت با فرد خوشبخت دیگری ازدواج می کنید ودر تداوم خوشبختی خود و او تلاش می کنید .

نکته ای که در این بین حائزاهمیت است این است که ملاک خوشبختی میزان موفقیت و محبوبیت شما درشغل واجتماع نیست چون ممکن است شما شخصی معتبر درزمینه تحصیلی خود باشید و دکترای تخصصی رشته خود را داشته باشید اما خوشبخت نباشیدشما در اینصورت فقط یک برنده هستید نه یک خوشبخت  .

  تشکیل خانواده هم از دلایل دیگر ازدواج است که علوم مختلف وتحقیقات متفاوت بیانگر این مطلب می باشدو همچنین مطالعات نشان می دهد افرادی که تصمیم به تجرد وعدم تشکیل خانواده می گیرند بعدها از تصمیم خود پشیمان وناراحت می شوند.

    احتیاج .مهمترین مسئله ومهمترین دلیل تداوم رابطه زناشویی است. اگر شما و همسرتان بتوانید نیازهای یکدیگررا از هر حیث برآورده کنید هم می توانید زندگی را به درستی اداره کنید و هم اینکه برده اید.البته باید به یک گرفتاری فرهنگی که به خصوص در بین آقایان دیده می شود توجه کنید که بعضی از آنها همیشه  به دنبال دختر و زنی هستند که نیازهای متعددی داشته باشد و آنها بتوانند تمام نیازهای او را برآورده کنند و اینگونه مورد پرستش زن قرار گیرند و زبانزد قوم وخویش قرار گیرندکه اصلا درست نیست چون زندگی همانند یک بازی تنیس است که وقتی بازی جالب خواهد بود که دو بازیگر تلاش همسان داشته باشند .

دلیل دیگر جهت و هدف است . ما با ازدواج هدف مند می شویم وانرژی مضاعف پیدا می کنیم مثلا براثر ازدواج درآمد دو نفر با هم جمع می شود درحالی که در زمان مجردی خرج زندگی بالاتر هم هست بنابراین باید توجه داشت که با توجه به اهمیت شغل نباید ازدواج باعث آن شود که پس از ازدواج شغل تان را (بیشتر در خا نم ها ) به علت برآورده شدن نیازهای مالی بوسیله همسر، ترک کنید بلکه شما در اثر ازدواج باید در تمام زمینه ها پیشرفت کنید طوری که بعد از ده سال زندگی مشترک احیانا نگوئید  اگر ازدواج نمی کردم پیشرفتم بیشتر می شد وصحبت هایی از این قبیل .

     علاقه به بچه و بچه دار شدن هم از دلایل دیگر است .

    زیبا دوستی. باتوجه به اینکه انسان موجودی است فطرتا زیبا دوست به همین دلیل گرایش زیادی به سمت زیبایی دارد پس باید دقت داشته باشید که بنا به هر دلیلی نباید با کسی ازدواج کنید که از نظر شما زشت است چرا که زیبایی عادی می شود ولی زشتی خیر . بنابراین کسی را انتخاب کنید که از نظر جنسی ، جسمی و ظاهری مجذوب او می شوید .

  پیشرفت. انتخاب فردی هم سطح و نهایتاً کمی بهتر،انتخابی منطقی است اما خیلی بالاتر به طوری که به دسته اجتماعی متفاوتی تعلق داشته باشد، درست نیست. همین که دو نفر انتخاب درستی داشته باشند به صورت خودکار پیشرفت خواهند کرد .

شادی و رضایت و لذت.  خصوصیات اخلاقی همسر شما باید طوری باشد که باعث شادی و شأف وشورونشاط شود به عبارت دیگر همسر شما بایستی فردی با اخلاق وباحوصله باشد که از ارتباطات اجتماعی و تفریح و لذت برخوردار شوید البته شما هم متقابلا باید همان طور باشید .

شبیه بودن .یعنی بایدازدواج بین دو انسان شبیه به هم صورت بگیرد .منظور از شبیه بودن در اینجا یعنی شبیه بودن در کلیات وجزءیات اهمیتی ندارد . بنابراین ازدواج بین افرادی که از نظر مذهبی متفاوتند ویاخارج از مذهب ،فاقد بهره هوشی  وبرخورداری از زیبایی و فرهنگ، و همچنین تفاوت سنی زیاد هستند توصیه نمی شود.

 

برآورده کردن انتظارات وتوقعات خانواده هم از دیگر دلایل ازدواج می باشد ضمن آنکه یک قرارداد اجتماعی نیز می باشد .

هلاکویی طلاق

( دلایل طلاق )

 

تعریف ازدواج

      در مورد این مبحث به چند مورد به صورت کلی  بسنده می کنیم که آنها عبارتند از :

1-بیمار روانی بودن .

2-وابستگی واعتیاد . اگر روابط انسان ها را با هم به چند بخش تقسیم کنیم  متأسفانه وابستگی واعتیاد بخش عمده آن را تشکیل می دهند

 

درست به همان شکل که یک فرد معتاد به مواد مخدر، به مواد افیونی احتیاج دارد برخی ازانسان ها  نیز یک لحظه بدون زن یا شوهر نمی توانند زندگی کنند. جالب آنجاست که فرد دارای اعتیاد به داشتن همسر فقط همسر می خواهد و دیگر صفات خوب یا بداو برایش اصلا مهم نیست به طوری که این فرد به مجرد آنکه برایش مسجل شود که زندگیش به طلاق می انجامد با اصرار و خواهش از همسرش جهت جلوگیری از طلاق  تلاش می کند ولی از آنطرف هنوز دادگاه رای به طلاق نداده به محض ترک آنجا در صورت آنکه شماره تماسی از شخص دیگری برای زندگی با اوداشته باشد با وی تماس خواهد گرفت. این افراد به هیچ وجه نمی توانند بدون تصور نداشتن همسر به زندگی ادامه دهند. در حالی که انسان سالم پس از شکست در یک رابطه ازدواج تا مدت ها نمی تواند به هیچ زن یا مردی جهت ازدواج فکر کند.

     3- جدایی فرد از خانواده هم یکی دیگر از دلایل غلط ازدواج است که فرد به علت تنهایی ، همسرش رابه عنوان دارویی برای ناراحتی های ناشی از جدایی می خواهد . هر چند جدایی را می توان از طریق ازدواج پایان داد اما راه درستی نیست .

 

     4-ناتوان بودن درارضای نیازهای فیزیکی و روانی هم  ازدلایل غلط ازدواج محسوب می شود .

      5-  داشتن حس رقابت وحسادت هم  در این زمینه درست نیست . مثلا فرد می گوید که اگر ازدواج نکنم وبچه نداشته باشم از دوستانم عقب می افتم .

       6- فشارات مختلف هم بی تأثیر در ازدواج نا صحیح نیست (فشار خانواده – فشار اجتماعی – وفشاراخلاقی – مذهبی درخصوص مسائل جنسی )

 7- برخی ازدواج کردن را به منزله آخرین راه وپایان تمام بدبختی های خود می دانند که این تفکر هم درست نیست .

8-ازدواج به خاطر علاقه شدیدکسی به شما ، ویا به جهت انتقام شما از کسی ، نیز غلط است .

توجه :

اضافه کردن یک مسئله در اینجا لازم است که چند موردهم در دلایل درست ازدواج ذکر شد وهم جزء دلایل غلط ازدواج می باشد مثل بچه دار شدن، انتظار خانواده یا ... که باید گفت این دلایل درست زمانی دلیل غلط ازدواج خواهند شد که تنها دلیل باشند یعنی شما ازدواج می کنید چون فقط بچه می خواهید یا فقط به دنبال رضایت خانواده خود هستید.

 

 

 


مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 131 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 19:58

طرز تهیه سرکه سیب

سرکه یک فراورده است طبیعی که برای مصارف مختلف از آن استفاده می شود مانند خواراکی و پزشکی و پاک کنندگی در مطالب زیرطرز تهیه سرکه سیب به چند روش مختلف آموزش داده خواهد شد و در ضمن تهیه سرکه خرما ، سرکه انار رانیز آموزش داده  شده است لطفا ادامه مطالب را بخوانید ......


سرکه سیب

 

روش یک:1- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید.2-آنها را به چهار قاچ تقسیم کنید و هسته ها ودم آن را جدا نمایید.3-یک سطل آماده کنید و سیبها را درون آن بریزید .یک قاشق مخمر نانوایی را با آب گرم حل کنید و به سیبها اضافه کنید ویا می توانید به اندازه یک کف دست نان روی آنها قرار دهید .روی ظرف را تا جایی که ¼ ن خالی بماند زیرا بر اثر تخمیر بالا می آید و از ظرف سر ریز نشود .4- به مدت7 تا 8 ماه با آن کاری نداشته باشید تا عمل تخمیر صورت بگیرد .بعد از آن مدت مواد را صاف می کنیم.5-مواد صاف شده را درون شیشه می ریزیم بعد از مدت پانزده روز آن را استفاده می کنیم.

 

طرز تهیه سرکه سیب فوری

روش دوم:1- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید .2-آنها را به چهار قسمت تقسیم کرده و هسته و دم ان را جدا کنید .3-آب سیبها را به وسیله ی آبمیوه گیری بگیرید .4-آب سیبها را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و به ازای هر کیلو آب سیب یک لیوان سرکه سیب اضافه کنید .5- ظرفتان را به مدت 40 روز در جای گرم قرار دهید در این روش به آب نیاز ندارید و بعد از چهل روز بدون صاف کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه سرکه سیب درست کنیم

طرز تهیه سرکه سیب درختی

روش سوم: 1- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید .2- آنها را به چهار قسمت تقسیم کنید و هسته ودم ان را جدا کنید.3-سیبها را دخل ظرف بریزیدو نصف ظرف را آب پر کنید و به ازای هر 3 کیلو سیب 1کیلو سرکه سیب اضافه کنید .4-البته می تونید از سرکه انگور ویا گلابی نیز استفاده کنید 5- ظرف را طوری پر کنید که ¼ آن خال بماند تاعمل تخمیر به درستی انجام شود .ظرفتان در جایی گرم قرار دهید .هفته ای یک مرتبه مواد را زیر ورو کنید وقتی مواد کاملا بالا آمد آن را صاف کرده ودر ظرف بریزید بعد از 20 روز آماده مصرف است.

 

روش چهارم:1- مانند مراحل بالا سیبها را بشویید و خرد کنید وهسته ودم آن را بکنید .2-سیبها را با دستگاه چرخ گوشت چرخ کنید .3- به ازای هر کیلوگرم سیب چرخ شده یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید .3- مواد را در ظرف مورد نظر ریخته ودر جای گرم قرار دهید .4- دو ماه به مواد دست نزنید بعد از آن مواد را صاف کنید و در جایی بهداشتی قرار دهید بعد از مدت 15 روز قابل استفاده می باشد.

روش پنجم :س1- سیب ها را بشویید و دم و هسته ان را جدا کنید .2- سیبها را چرخ کنید.3-یک یا دو قاشق مخمر نانوایی را با آب ولرم مخلوط کرده وبه مواد اضافه کنید برای 4 تا 5 پنج کیلو سیب چرخ شده .4-مخلوط را در ظرف بریزید ودر جایی گرم قرار دهید .5- مدت 2 الی 3 هفته مرحله الکلی و به همین زمان یعنی 2الی 3 هفته بعد هم به ترشی می رسد و به سرکه سیب تبدیل می شود.

 

سرکه خرما

مواد لازم:1- خرما  دو کیلوگرم 2- آب جوش چهار لیتر3-یک قاشق غذا خوری نمک 4- سرکه نیم لیتر5-مخمر نانوایی یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:هسته ی خرما ها را درآورید و تو سط چرخ گوشت چرخ کنیدوآنها را داخل ظرفی که غیر فلزی باشد بریزید دقت کنید که  دهانه آن باز بشد.آب و بقیه مواد را اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و در جای تاریک و گرم قرار دهید .25 تا 50 روز بستگی به دمای محیط دارد آن را به حال خود بگذارید.فقط هفته ای یک مرتبه موا د را زیرورو کنید.بعد از مدت تعیین شده مواد را صاف کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

سرکه انار

مواد لازم :5 کیلوگرم انار ،سه قاشق غذا خوری نمک،سرکه از هر نوعی که باشد 1لیتر،شکر پنج قاشق غذا خوری

طرز تهیه :انارها را دان کنید  نمک وشکر را به آن اضافه کنید و به مدت سه ساعت در محیطی گرم قرار دهید و آنها را با دست له کنید و سپس سرکه جوشیده وسرد شده را به آن اضافه کنید .درب ظرف را ببندید ودور آن را خمیر بزنید که هوا وارد آن نشود و به مدت 30 الی 35 روز در جای خنک قرار دهید .بعد از آن را با دست له کنید و از صافی بگذرانید و آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید وبعد از سرد شدن  سرکه را داخل ظرف بریزید ودر جای خنک وتاریک نگهداری کنید .

البته این را باید ذکر کرد که سرکه انار برای گروه خونی O،Aمناسب و برای گروه خونی BوABمناسب نمی باشد .

 

 

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 164 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 19:58

آپدیت نود 32

برای آپدیت رایگان نود 32 و دریافت یوزر و پسورد نود 32 چندین سایت داخلی و خارجی وجود دارد که به شما کمک می کند سیستمتان را از ویروس ها محافظت کنید.همچنین نمایندگی های  رسمی برای خرید نود 32 و سایت دانلود آنتی ویروس رایگان در این مطلب به شما معرفی می شود.

برای آپدیت نود 32 و دریافت یوزر و پسورد نود 32 بدون هزینه می توانید به این سایتها مراجعه کنید.البته برای دسترسی به سایتهای خارجی در لینکهای زیر بهتر است نود 32 کامپیوتر خود را برای لحظاتی غیر فعال کنید.(چگونه نود32 را اپدیت کنیم)

سایت اول ایرانی

سایت دوم ایرانی

سایت  خارجی

نود 32

یوزر و پسورد نود 32

شاید بهتر باشد به جای آپدیت روزانه نود 32 با خرید سالانه یوزر وپسورد نود 32 خیال خود را از آپدیت روزانه و امکان ویروسی شدن سیستمتان راحت کنید.برای خرید می توانید به سایت اصلی نود مراجعه کنید.اما با توجه به عدم امکان خرید خارجی برای ایرانیان می توانید به سایتهای داخلی نیز مراجعه کنید.اما در خود سایت نود نمایندگی های مجاز در داخل ایران را معرفی کرده است.با کلیک بر روی آدرس زیر با خیال راحت شماره تماس نمایندگان مجاز نود 32 در داخل ایران را می توانید بدست آورید.

نمایندگان رسمی فروش نود 32


ویروس کشهای معروفی مانند نود،آویرا،کاسپر اسکی،نورتون ،ویروس کش ویندوز وجود دارد.یکی از سایتهای معتبر  که به راحتی امکان دانلود این نرم افزار ها را دارد سایت http://filehippo.com/ خارجی است.ویروس کش مایکروسافت Microsoft Security Essentials است که قابلیت های خوبی دارد.از جمله ویژگیهایش می توان به به روزرسانی های اتوماتیک و سریع آخرین ویروس ها،عدم کندشدن سرعت سیستم،سازگاری  با تمام  نسخه های  ویندوز اشاره کرد.همچنین این ویروس کش حجم پایینی دارد.

دانلود نرم ویروس کش ویندوز Microsoft Security Essentials

دانلود نود 32

دانلود ویروس کش آویرا

*بعد از دانلود  Microsoft Security Essentials آن را آپدیت کنید.

*بعد از دانلود نود 32 تا مدتی از نسخه اولیه و رایگان می توانید استفاده کنید.پس از آن با روشهایی که در بالا به آن اشاره شد یوزر و پسورد روزانه وارد کنید.

مهم:بر اساس اینکه کامپیوترتان 32 بیت است یا 64 بیت نرم افزار را دانلود کنید.
 

نصب آنتی ویروس رایگان

آموزش نصب نود 32 ورژن 8

*پس از دانلود نرم افزار نود 32 ،روی گزینه next کلیک کنید.

نصب نود next را بزنید

*روی گزینه   license agreementi accept the terms in the  کلیک کنید

نصب نود 32 روی i accept کلیک کنید

*تیک را طبق شکل زده  و دکمه  next  را بزنید

راهنمای نصب نود پس از زدن تیک next رابزنید

*بر اساس شکل گزینه Enable Detection of Potentially unwanted applications را انتخاب کنید.

راهنمای نصب نود enable رافعال کرده و install را بزنید

*فعالسازی نسخه 30 روزه

نود free trial را بزنید

*ایمیل خود را وارد کرده و کشور را انتخاب و گزینه activate را بزنید

مراحل آخر نصب نود

*تصویر زیر یعنی شما مراحل نثب را با موفقیت به اتمام رساندید

پایان نصب نود 32 پایان نصب نود 32

آموزش ویروس کشی کامپیوتر با نود 32

 

ایتدا ویروس کش را با کلیک باز می کنیم سپس با کلیک بر روس گزنه  computer scan امکان انتخاب چند گزینه فعال می شود:

ویروس کشی روی گزینه computer scan کلیک کنید

با کلیک بر روی گزینه smart sacn خود ویروس کش اتوماتیک ویروسها را شناسایی و ازبین می برد.

ویروس کشی با نود 32 روی گزینه smart sacn کلیک کنید

تاریخچه ویروس

به گزارش ساعت 24،نخستین بررسی بر روی ویروس‌ها توسط شخصی به نام  کوهن در سال 1983،  انجام شد.  اما  درو اقع پیش از شذوع بررسی های این شخص بر روی ویروسها،ویروسهاای شناخته شده بودند. نخستین ویروسهای تولسد شده را یه  ویروس‌های تولید شده توسط جو دلینگر در سال 1981 نسبت می دهند.نکته جالب این است که این ویروس اولیه با هدف تولید ویروس ایجاد نشد.بلکه این یک کدی بود که به  صورت اشتباه نوشته شده بود.ویورس انواع مختلف فایلی،ویروس‌های ماکرو، ویروس‌های بوت و پارتیشن سکتوری،ویروس‌های اسکریپتی،ویروس‌های مقیم در حافظه،ویروس‌های مخفی‌کار،ویروس‌های کدگذاری شده،ویروس‌های چندشکلی،ویروس‌های فعال‌شونده بر اساس رویداد خاص وجود دارد.

برای اطلاعات تکمیلی در مورد ویروسها روی  لینک زیر کلیک کنید.

کلیک کنید

ویروس

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 153 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 19:58

گیاه دانه+عسل

سیاه دانه دارای خواص شگفتی می باشد که در درمان بسیاری از بیماری ها نقش اساسی را ایفا می کند.

این ماده قادر است سلولهای بتا که در بیماری های لوزالمعده دیابتی در حال مردن هستند را تحریک کند. همچنین می تواند بدن افراد مسموم شده را توسط سلاح های شیمیایی بهبود بخشیده و MRSA را نابود سازد.
 
حال به برخی از راه های درمانی آن اشاره می شود:

دیابت نوع 2: مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

عفونت با هلیکوباکتر پیلوری: خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.

فشار خون بالا: افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

آسم: آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

سرطان روده بزرگ: این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

ترک اعتیاد: سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

 MRSA: خواص ضد باکتری سیاه دانه مقابل فعالیت های استافیلوکوک اورئوس مقاومت می کند، باکتری که ایزوله شدن بدن در مقابل متی سیلین را از بین می برد.

 20 خاصیت دارویی معجون سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است.این معجون خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

1-از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه  این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

2- برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.

3-در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

4-ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

5-برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

6-مالیدن این ترکیب  به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

7-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش  و انگل های روده دارد.

8- نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.

9- برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

10-برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

11-می تواند سنگ های کلیه و مثانه را از بین ببرد.

12-در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران  هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا  متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

13- موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.

14- از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند

15-باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.

16- با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود.

17-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

18- سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

19- افزایش دهنده طبیعی میل جنسی

20- افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم

 مدرس طب سنتی جهاد دانشگاهی گفت: ترکیب سیاه دانه عسل (دو سین) تاثیرات زیادی بر روی دستگاه های داخلی بدن دارد و مصرف آن باید زیرنظر پزشک طب سنتی و براساس مزاج سنجی افراد انجام شود .

دکتر ˈنظام نهرینیˈ روز جمعه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: عسل در بسیاری از ترکیبات دارویی گیاهی و همچنین صنعت داروسازی به عنوان حامل عمل می کند به این صورت که خواص دارو را به اعضای مختلف می رساند و جذب دارو را زیاد می کند. 
وی افزود: در ترکیب سیاه دانه و عسل نیز، عسل تنها همین نقش را ایفا می کند و تاثیر اصلی با سیاه دانه است. 
نهرینی گفت: سیاه دانه مزاج گرم و خشک درجه 3 دارد یعنی داروی بسیار گرمی است و مصرف خودسرانه آنها می تواند تاثیرات بسیار شدیدی را بر سلامت افراد بگذارد. 
وی با بیان اینکه داروهای گرم دارای خواص خاصی هستند و می توانند اخلاط غلیظ را تکه تکه کنند، افزود: به عنوان مثال برای از بین بردن سنگ های مثانه و کلیه که جمود بلغم هستند و به آنها سودا گفته می شود، باید از داروهایی استفاده کرد که قدرت جمود آنها زیاد باشد و بتواند آنها را تکه تکه و از بدن دفع کند. 
نهرینی ادامه داد: سیاه دانه در افرادی که مزاج بلغمی دارند، داروی بسیار مناسبی است و بلغم بدن آنها را از بین می برد. 
وی توضیح داد: مزاج بلغمی، مزاج سرد و تر است و افرادی که این مزاج را دارند، دارای ظاهری تپل، سفید پوست، عدم برجستگی عروق روی دست، انگشت های کوتاه و چاق، دارای سستی و رخوت، خواب های طولانی مدت و سنگین، عکس العمل های کند، آب دهان زیاد، نفخ معده، رنگ چشم روشن، موهای روشن صاف و لخت و موهای بدن بسیار کم و پرزمانند هستند. 
نهرینی گفت: ممکن است افرادی دارای مزاج بلغمی و صفراوی به صورت ترکیبی باشند، که این علایم در آنها بسیار متفاوت است. 
عضو هیات علمی موسسه تحقیقات حجامت ایران در مورد خواص این ترکیب دارویی اظهار داشت: این ترکیب(سیاه دانه عسل) بر دستگاه گوارش تاثیرات بسیار مناسبی دارد؛ در افرادی که نفخ های بلغمی دارند و افرادی که دارای یک سری بیماری های انگلی هستند تاثیرات بسیار مناسبی دارد. 
نهرینی افزود: برای رفع بسیاری از بیماری های پوستی به ویژه بیماری لک و پیس (برس) که به نسبت در کشور ما شایع است، می توان از این ترکیب به صورت خوراکی و یا موضعی استفاده کرد. 
وی مصرف این ترکیب دارویی به همراه سرکه را در رفع جوش های بلغمی بسیار موثر دانست و گفت: جوش های بلغمی، زیرپوستی، سفت و بدون التهاب است که برای رفع آنها می توان این ترکیب را بر روی جوش ها مالید. 
نهرینی تاکید کرد که تشخیص جوش بلغمی با پزشک طب سنتی است و افراد نباید خودسرانه به مصرف این ترکیب برای رفع جوش های خود مبادرت کنند؛ مصرف این ترکیب در جوش های ناشی از خون یا صفرا که قرمز و پرالتهاب هستند، سبب وخیم تر شدن جوش ها می شود. 
وی ادامه داد: ترکیب سیاه دانه عسل در سردردهایی که مزاج سرد دارند، نیز موثر است، به این صورت که روغن سیاه دانه را می توان در بینی چکاند و یا آن را روی سر مالید. 
نهرینی گفت: در دندان دردها نیز می توان سیاه دانه را پخت و آن را روی دندان مالید. مصرف سیاه دانه عسل در برخی بیماری های خاص مردان مانند پروستات را نیز موثر است واز آنجا که مصرف این ترکیب ادرار را افزایش می دهد، برای مردانی که پروستات دارند، مفید خواهد بود. 
نهرینی افزود: ترکیب سیاه دانه عسل در تب های بلغمی و سوداوی نیز موثر است اما افراد برای تشخیص آن باید به پزشک طب سنتی مراجعه کنند. 
مدرس طب سنتی جهاد دانشگاهی گفت: این ترکیب علاوه بر اینها تاثیر بسیار مناسبی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و به عنوان نمونه افرادی که سرماخوردگی های مکرر دارند در صورت مصرف این ترکیب دفعات بیمارشدن آنها کاهش می یابد. 
مدرس طب سنتی جهاد دانشگاهی گفت: ترکیب سیاه دانه عسل یک به 3 است؛ به این صورت که یک واحد سیاه دانه را باید با 3 واحد عسل ترکیب کرد. 
نهرینی افزود: سیاه دانه را باید آسیاب و بلافاصله با عسل ترکیب کرد در غیر این صورت خواص خود را از دست می دهد. اما در صورت ترکیب شدن تا حدود 6 ماه ماندگاری دارد. 
وی در مورد میزان مصرف سیاه دانه عسل در بزرگسالان گفت: افراد بزرگسال که وزنی بیشتر از 55 کیلوگرم دارند، روزی 2 تا3 قاشق مرباخوری می توانند از این ترکیب استفاده کنند. 
نهرینی افزود: افراد خردسال از 6 سال به بالا نیز می توانند روزانه از نصف قاشق چای خوری تا یک قاشق مرباخوری استفاده کنند. 
وی ادامه داد: از آنجا که ترکیب سیاه دانه عسل مزاجی بسیار گرم و خشک دارد، بهتر است در فصول سرد سال مصرف شود. 
نهرینی تاکید کرد: مصرف سیاه دانه عسل در برخی مزاج ها عوارض زیادی مانند بی خوابی و یا فشار خون بالا ایجاد می کند بنابراین نباید این ترکیب دارویی را بدون مشورت با پزشک طب سنتی مصرف کرد. 

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 8:42

ارتقا اندروید گوشی

 امروزه با افزایش رقابت بین تولید کنندگان گوشی های اندرویدی همه روزه تکنولوژی های جدیدی برای جذب مشتری عرضه می گردد برای همین ارتقا اندروید گوشی همراه جز هیجان انگیزترین بخش های گوشی و تبلت بوده است در این مقاله میخواهیم به این سوال که  چگونه اندروید را آپدیت کنیم بپردازیم که در ادامه مطلب می خوانید...

معمولا اندروید هر زمانی که نسخه جدیدی عرضه می کند شما را از آن مطلع می کند و می توانید به آسانی نسخه جدید را بطور اتوماتیک آپدیت کنید اما باید مراقب باشد که اگر در طول به روز رسانی مشکلی رخ داد از اطلاعات گوشی بک آپ تهیه کرده باشد

ارتقا نسخه اندروید

ابتدا مطابق تصویر از اطلاعات دستگاه خود بک آپ تهیه کنید

آپدیت اندروید هواوی

بعد از آن به منوی Setting بروید .

ارتقا اندروید به 5

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید گزینه  About phone را انتخاب کنید با مشاهده گزینه Software updates بر روی آن کلیک کنید تا عملیات آپدیت نسخه جدید آغاز گردد.

چگونه اندروید هواوی را آپدیت کنیم

در ادامه  روی گزینه check now کلیک کنید.

در این زمان دستگاه اندرویدی شما به دنبال نسخه های جدید می گردد و اگر آپدیت جدیدی را پیدا نکند به شما پیغام  می دهد که دستگاه شما به آخرین نسخه اندروید مجهز است و نیازی به ارتقا اندروید گوشی ندارید.

اگر هم دستگاه شما نسخه جدیدی را برای آپدیت مشاهده کند  به شما اعلام میکند

در این مرحله با کلیک بر روی آپدیت‌های موجود، دستگاه شما دانلود را آغاز می کند در این مرحله ممکن است اگر به اینترنت پرسرعت متصل نباشد زمان نسبتا طولانی طول بکشد تا فرآیند به اتمام برسد

توصیه می‌شود که از اینترنت Wifi استفاده کنید تا روند دانلود با سرعت بیشتری انجام شود معمولا حجم نسخه های به روز رسانی برای آپدیت اندروید گوشی سامسونگ با آپدیت اندروید هواوی تقریبا بین 700 تا 900 مگابایت  متغیراست.

آپدیت اندروید 4 به 5

پس از اتمام دانلود نسخه جدید اندروید مطابق تصویر روی گزینه Restart & install کلیک کنید تا دستگاه شما بعد از نصب آپدیت جدید دوباره راه اندازی شود.

آپدیت اندروید سامسونگ

در این روش قصد داریم  که اپدیت گوشی سامسونگ را بطور دستی و از طریق کامپیوتر برای شما عزیزان توضیح دهیم تا بعضاً  سوالات شما در مورد اینکه (آپدیت اندروید سامسونگ) کار سختی است یا خیر هم مشخص شود.

برای اینکار باید ابتدا یک عدد گوشی سامسونگ را با یک کابل usb جهت اتصال به کامپیوتر وهمچنین نرم افزارسامسونگ Kies را در اختیار داشته باشیم.

بعد از آن نرم  افزار سامسونگ Kies  نصب کنید معمولا این کار کمی زمانبر است.

بعد آن در این مرحله تمام برنامه های کاربردی باز گوشی خود را ببندید.

از کابل USB گوشی استفاده کرده و گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و سامسونگ  Kies  را بعنوان روش اتصال USB انتخاب نمایید.

حال نرم افزار را اجرا کنید. در صورتیکه کامپیوتر به اینترنت متصل باشد نرم افزارسامسونگ Kies بصورت خودکار تمام نسخه های جدید آپدیت ها را پیدا می کند.

آپدیت اندروید 5 برای سامسونگ

مطابق تصویر بر روی گزینه Update کلیک کرده تا بروزرسانی آغاز گردد.

ارتقا اندروید سامسونگ به 5

 برای اینکه آپدیت اندروید سامسونگ بدون هیچ مشکلی انجام شود شرکت سامسونگ پیشنهاد می کند تا دستگاه تلفنتان را به یک منبع تغذیه متصل کنید تا قبل از پردازش اطلاعات به گوشی برگردند و هنگام آپدیت مطلقاً از گوشی خود استفاده نکنید همچنین از متصل کردن دستگاه های دیگر به کامپیوتر پرهیز کنید.

 تا پایان فرآیند که معمولا حدود 30 دقیقه زمان می برد صبر می کنیم..

برنامه آپدیت اندروید

بعد از آنکه کار به خوبی به اتمام رسید شما یک پیام موفقیت دریافت می کنید  و دستگاه مجددا راه اندازی خواهد شد.

*نکته- حتما قبل از هرچیز از این موضوع مطلع شوید که اطلاعات ذخیره شده در گوشی همچنان قابل دسترسی هستند یا خیر. اگر اینگونه نبود از ویژگی Import نرم افزار سامسونگ Kies برای اپلود مجدد اطلاعات به گوشی خود استفاده کنید.(https://www.android.com/)

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 8:42

با گسترش شبکه های اجتماعی و علاقه مندی مردم به حضوردر آن، شبکه های ارتباط جمعی هم در جهت بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی مردم امکانات جدیدی در جهت سهولت و ایجاد جذابیت بیشتر برای کاربران ایجاد می کنند. تلگرام که چند سالی است به عنوان یکی از محبوب ترین مسنجر ها  در ایران مطرح گردیده است توانسته در مدت کوتاهی کاربران زیادی به خود جذب کند اما گاهی هم علاوه بر تمام جذابیت های که دارد مانند یک ناظم مدرسه شما را از برخی امکانات منع می کند.

رفع ریپورت تلگرام و اینکه اصولا ریپورت چیست؟ و همچنین نحوه خارج شدن از ریپورت تلگرام جز مهمترین مطالبی است که قبل از استفاده از آن باید بدانیم تا بتوانیم هرچه بیشتر از امکانات این مسنجر جذاب و کاربردی استفاده کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید...

ریپورت چیست؟

معمولا زمانی که امکان ارسال پیام به pv کسانی که شماره ما را ندارند و ما صرفا قادر به فعالیت در گروه ها و یا پیام فرستادن به افرادی که شماره ما را ذخیره داشته باشند محدود بشویم ، ریپورت شدن در تلگرام اتفاق افتاده است.

 

حل مشکل ریپورت در تلگرام

دلیل ریپورت شدن در تلگرام

اما واقعاً اینکه به چه دلیل ریپورت در تلگرام رخ می دهد و اینکه چگونه ریپورت کنیم در تلگرام از پیش نیاز های مهم در استفاده از این مسنجر پر طرفدار است. شرکت تلگرام این امکان را فراهم کرده تا بتوانید به کاربران ناشناس پیام بفرستیم اما در کنار آن هم برای افرادی که شماره شما را در گوشی خود ذخیره ندارد دو گزینه (Add Contact و Report Spam) که در نسخه  pc یا دسکتاپ بصورت (Report Spam و Hide ( نمایش داده می شود قرار داده تا فرد مورد نظر  بتواند بنا به تمایل خودش پیام شما را اسپم Spam گزارش کند یا نکند.

خارج شدن از ریپورت تلگرام

 

اگر خوش اقبال نباشد و او شما را به عنوان spam گزارش کند یعنی (Report Spam) شوید و این کار توسط چند کاربر دیگر هم صورت گیرد آن زمان هست که تلگرام حساب کاربری شما را به عنوان یک استفاده کننده غیر معمول در سرورهای خود ثبت می کند و در صورت تکرار این عمل برای شما پیغامی به این مضمون ذیل ارسال می کند تا بدانیم چرا در تلگرام ریپورت میشویم .

رفع ریپورت تلگرام

 

"Sorry. you can only send messages to mutual contacts at the moment"

"متاسفیم، شما در حال حاضر فقط می توانید پیام ها را به مخاطبین متقابل ارسال کنید."

 

حل مشکل ریپورت در تلگرام

اما از ان جایی همیشه برای حل هر مشکلی راه هست این هم راه حل های متنوعی دارد که دراینجا به چند مورد آن برای رفع ریپورت تلگرام اشاره می کنیم. درهمان ابتدا که شرکت تلگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم کرد که اگر به اشتباه  ریپورت شدند با ارسال شماره تلگرام به ایمیل [email protected]  این موضوع را به اطلاع مسئولین تلگرام برسانند تا آنها بعد از بررسی دقیق تر شماره تلگرام فرد مورد نظر را از لیست Report Spam خارج کند.

دلیل ریپورت شدن در تلگرام

 

نرم افزار خارج شدن از ریپورت تلگرام

با توجه به بالا رفتن حجم ایمیل ها ارسالی به شرکت تلگرام گویا کارمندان تلگرام تمایلی به رسیدگی به ایمیل های کاربران که همه با تقاضای رفع ریپورت تلگرام به انتظار نشسته اند ندارند از این رو مدیران این شرکت به فکر طراحی ربات  spambot@ (اسپم بوت) برای حل مشکل ریپورت در تلگرام  کرده اند. برای استفاده از این ربات باید بعد از به روز رسانی نرم افزار تلگرام به آیدی @spambot  بروید.

 

چگونه ریپورت کنیم در تلگرام

 

بعد ازآن مطابق تصویرگزینه استارت را بزنید.

 

ریپورت چیست؟

سپس با انتخاب گزینه "!this is a mistake " به مرحله بعدی بروید.

دلیل ریپورت شدن در تلگرام

 

در اینجا باید گزینه yes را انتخاب کنید

 

ریپورت تلگرام چیست

در اینجا با دو پرسش روبه می شوید باید گزینه !No I’ll never do any of this را انتخاب کنید.

در پایان متن زیر را کپی کرده و برای ربات اسپم بوت(spambot) ارسال کنید.

Dear Telegram Support, 
 
My Telegram account has been spammed suddenly and I cannot send message to any contacts whom I don't have their number, if I am the chat starter.
Kindly help to fix the issue and remove the spam report.
 
Best Regards.
 

دلیل ریپورت شدن در تلگرام

حال پیامی برای شما می آید جواب سوال شما در خصوص (چرا در تلگرام ریپورت میشویم) را می دهد.

 

 

دلیل ریپورت شدن در تلگرام

 

تلگرام حساب کاربری شما را بررسی خواهد کرد و تاریخی که رفع اسپم تلگرام می شوید را اعلام خواهد کرد البته در گاهی مواقع هم ممکن است تاریخ رفع ریپورت تلگرام به شما اعلام نگردد. اصلا جای نگرانی نیست مطمئن باشید اگر مراحل بالا رابه درستی انجام داده باشد رفع ریپورت تلگرام انجام شده است و شما قادر هستید به هر فردی که تمایل دارید پیام بفرستید. امیدواریم جواب سوال شما در خصوص(چرا در تلگرام ریپورت میشویم) و همچنین راه حل (رفع ریپورت تلگرام) را  ارائه کرده باشیم.

 

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 14:37